A Sauber istálló főtervezője, Matt Morris elárulta, hogy Sergio Perez két évvel ezelőtti monacói balesete teljesen más megvilágításba helyezte számukra az oldalszekrények szerkezetét, így szombaton bemutatott autójukon már egy jóval keskenyebb elem kapott helyet.
A Sauber istálló főtervezője, Matt Morris elárulta, hogy Sergio Perez két évvel ezelőtti monacói balesete teljesen más megvilágításba helyezte számukra az oldalszekrények szerkezetét, így szombaton bemutatott autójukon már egy jóval keskenyebb elem kapott helyet.
A mexikói versenyző a 2011-es Monacói Nagydíjon hatalmasat bukott az időmérő edzésen, ahol közel 100 km/h-s sebességgel, oldalról a gumifalba csapódott és szerencsére kisebb sérülésekkel megúszta a történteket.
Mindez rávilágított arra, hogy az oldaldoboz vastagságát akár felére is csökkenthetik a biztonság megtartása mellett, így ezt a tudást már beépítette a csapat idei versenygépébe.
„Perez hatalmas balesetet szenvedett néhány éve Monacóban, és mikor az autót megvizsgáltuk, azt gondoltuk, hogy ez másképpen is működhetne” – magyarázta a szakember a mai bemutatón.
„Az oldallemezek módosítása nem volt egyszerű, egy igen komoly fejlesztőmunkát vett igénybe, de magabiztosak vagyunk, hogy minden jó lesz. Komoly kihívás minden elektromos alkatrészt beleépíteni, de azt hiszem, hogy időben végeztünk.”
Mindezek mellett a Sauber a fékrendszert is átdolgozta, melyet a tavalyi évben már tesztelt is, noha élesben még nem vetett be, valamint a karosszérián is könnyített, ami szintén komoly előnyt jelenthet.
„Egy teljesen új fékrendszerünk van, amit már a tavalyi évben is teszteltünk” – folytatta. „Ami a karosszériát illeti, sok időt foglalkoztunk vele és sikerült súlycsökkenést elérnünk anélkül, hogy veszélyeztettük volna a biztonságot, ami természetesen az első.”
„A kipufogó nem extrémen más, mint amivel a tavalyi évet befejeztük, mindössze finomítottunk rajta egy kicsit. Az első szárnyat a tavalyi évről hoztuk át, amin szintén kellett dolgoznunk, hiszen az FIA sokkal szigorúbb teszteknek veti alá ezt az elemet az idei évben.”
Morris azt is elárulta, hogy a Sauber kísérletezni fog a passzív DRS rendszerrel a téli tesztek alatt.