Norris a 12-es kanyarban kívülről próbálta megelőzni Verstappent, miközben mindketten elhagyták a pályát, de Norris visszatérésekor még mindig a háromszoros világbajnok előtt maradt. A versenybírók szerint a brit pilóta jogosulatlan előnyhöz jutott, ezért büntették végül meg, ami miatt el is veszítette 3. helyét a futamon.
Csapattársa, Oscar Piastri a szombati sprintfutamon ugyanilyen büntetést kapott, amikor a bírók úgy ítélték meg, hogy Pierre Gaslyt leszorította a pályáról ugyanabban a kanyarban. Mind Piastri, mind Norris büntetése frusztrációt váltott ki a McLaren csapatában, különösen azért, mert Piastri végig a pálya határain belül maradt.
Amikor a fenti ügyekről kérdezték az ausztrál pilótát a vasárnapi verseny után, így felelt: „Úgy gondolom, ha megnézzük az én büntetésemet a sprintversenyen, az gyakorlatilag Max és Lando esetének tükörképe volt, de én a pályán maradtam, mégis megbüntettek.”
„Szóval nem, ez nem túl egyértelmű. Nehéz, nagyon nehéz. Úgy érzem, hogy versenyzőként mindannyian másképp értelmezzük, mi számít fairnek és mi nem, különösen akkor, ha valaki mellett kívülről próbálunk előzni.”
„De 10 vagy 20 centiméter különbség nem lehet annak az eldöntője, hogy van-e jogod helyet követelni, vagy nincs.”
Piastri elismeri, hogy a versenybírók számára nagy kihívás az ilyen helyzetek megítélése, különösen azoknak, akik nem versenyeztek a Forma-1-ben. Ennek ellenére a McLarennek még mindig vannak kérdései, amelyekre választ várnak.
„Nyilvánvalóan azoknak a versenybíróknak, akik általában nem vezettek túl sokat [F1-es] autót, nagyon nehéz az adott pillanatban ítéletet hozni” – tette hozzá Piastri. „Szóval igen, szerintem az én esetem a sprintben és Lando és Max incidense a versenyen nagyon hasonlítottak egymásra, de az ellentétes büntetések születtek. Biztos vagyok benne, hogy lesz néhány kérdésünk.”