A Racing Point ugyan hétfőn tartotta autóbemutatóját Mondseeben, azonban a tesztekre egy teljesen más autóval gurultak pályára: az új versenygép a tavalyi Mercedest idézi. A Racing Point a Mercedes motorját, váltóját, hidraulikáját és felfüggesztését használja, ám az idei évben már a külsőt tekintve is van azonosság a két versenygép között.
Andrew Green, a csapat technikai igazgatója elárulta, óriásit kockáztatnak, de relatíve nagy vesztenivalójuk nincs, így megérte ezt tenniük.
„Az inspiráció a tavalyi leggyorsabb autótól jött” – nyilatkozta Green az Autosportnak. „Innen jött az inspirációnk. A kérdés az, miért ne tettük volna?”
„Abban a helyzetben vagyunk, amikor a 2019-es váltót használjuk, ugyanaz a motorunk, a váltót pedig a felfüggesztéshez tervezték, hogy kövessenek egy adott aerodinamikai filozófiát.”
Green elmondta, megérte kockáztatniuk, hiszen nem sok veszítenivalójuk van a 2021-es szabályváltozások előtt – viszont nagy előnyre tehetnek szert, ha a stratégiájuk beválik.
„Volt egy autónk, ami a bajnokságban a hetedik hely környékén volt” – mondta a szakember. „Ezekkel a szabályokkal már csak egy évünk van, és az a fejlődés, amit a korábbi autóval (amely meredeken emelkedő hasmagassággal bírt) elérhettünk volna, számomra nem volt működőképes – megérte kockáztatni.”
„Ez nagy kockázat. Felrúgtunk mindent, amit korábban csináltunk, tiszta lapot vettünk elő – hogy kezdjük ilyenkor? Nem a leglassabb autóra figyelsz a mezőnyben, igaz? A leggyorsabbat nézed, és mi is ezt tettük.”
„Ha működik, működik. Ha nem, egy évet veszítettünk, de nem gondolom, hogy bármivel többet veszítenénk így, mintha nem tettük volna. Ha nem tesszük, a hátrányok sokkal nagyobbak” – tette hozzá.