Bár sokan csalódottak voltak, mert egy extrém külsejű versenygépet vártak, a Lotus Renault mérnökei nem hazudtak, mikor azt állították, hogy megpróbáltak innovatívak lenni, és félelmet nem ismerve, kockázatos megoldásokkal előrukkolni az idei évre.
Bár sokan csalódottak voltak, mert egy extrém külsejű versenygépet vártak, a Lotus Renault mérnökei nem hazudtak, mikor azt állították, hogy megpróbáltak innovatívak lenni, és félelmet nem ismerve, kockázatos megoldásokkal előrukkolni az idei évre.
Az R31-es kódszámmal ellátott autó sokaknak csalódást okozott, mert első ránézésre semmi extrát nem mutatott, ám nem sokkal a bemutató után egyre többen tették fel maguknak a kérdést, hogy vajon hol vannak kivezetve a kipufogók.
Egyesek azt gyanították, hogy a Ferrarihoz hasonlóan, a Renault is egy karosszéria elemmel elrejtette a csonkokat, de hamar kiderült, hogy nem erről van szó, és egy abszolút innovatív rendszer kapott helyet az autóban.
A rendszer lényege pedig abban rejlik, hogy nem az autó hátuljánál, hanem jóval előrébb – mint később kiderült –, az oldalsó légbeömlők alatt kaptak helyet a kipufogócsonkok, amiket egy-egy jól elkapott fotón már látni is lehet, habár a csillogó fekete festés nagyban segíti a trükkös elemek elrejtését.
A pontos előnye egyelőre nem ismert a rendszernek – ám a helyszíni beszámolók szerint a motor hangja is más emiatt –, minden bizonnyal az aerodinamika hatékonyabbá tételét szolgálja, illetve a kipufogógázok fenéklemez alatt történő elvezetésével még nagyobb „szívóhatást” generál az autó alján.
„Való igaz, hogy az autó egy nagyon merész szemléletet követve készült. Egy gyors pillantást vetve az elrendezésre, kiderült, hogy a koncepció teljes mértékben különbözik, nem csak a tavalyi autótól, hanem minden autótól, amit valaha megalkottak” – mondta a Renault technikai igazgatója, James Allison.
„Ez a koncepció azt a célt hivatott szolgálni, hogy kihozzuk a maximumot a szabályok pontos betartásával az aerodinamika terén, ami rengeteget változott a tavalyi évhez képest.”
“Azonban itt még nem állunk meg, és tovább fogjuk fejleszteni a koncepciót, ami a kipufogót arra használja, hogy még jobb áramlást biztosítson a fenéklemez alatt.”
„A kipufogó nem az autó hátuljánál van kivezetve. Nem tudom, hogy mit mondhatok el róla, de csak akkor fogják látni, ha tudják, hol kell keresni” – tette hozzá sejtelmesen a szakember.
A Red Bull Racing fejlesztette ki elsőként a tavalyi évben az úgynevezett fúvott diffúzort, ami azt a célt volt hivatott szolgálni, hogy a kipufogógázokat átvezetve a diffúzoron, még nagyobb tapadást generáljon az autó hátulján.
A rendszert a tavalyi év második felében kivétel nélkül átvették a nagycsapatok, és az idén eddig bemutatott új autók is ezt az elrendezést használják. A Renault most úgy tűnik, még ennél is tovább ment, és a kipufogó kivezetésének előrébb tolásával próbál meg nagyobb leszorítóerőt generálni.
A Racecar Engineer magazin értesülései szerint a Red Bullnak még egy ennél is összetettebb rendszere van fejlesztés alatt, ami csak a téli tesztek második felében mutatkozik majd be élesben.