Kimi Raikkönen bízik abban, hogy csapata továbbra is használni fogja a hibrid rendszert a szezon hátralévő részében, mert elmondása szerint előnyt jelent az eszköz használata, különösen a rajtnál, amit a hétvégi futam is bizonyít.
Kimi Raikkönen bízik abban, hogy csapata továbbra is használni fogja a hibrid rendszert a szezon hátralévő részében, mert elmondása szerint előnyt jelent az eszköz használata, különösen a rajtnál, amit a hétvégi futam is bizonyít.
Az egykori világbajnok a 9. pozícióból rajtolva, egy szempillantás alatt az 5. helyen találta magát Silverstone-ban, nagyban a hibrid rendszernek köszönhetően.
Bár a Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali szerint hiba volt bevezetni a rendszert a Forma-1-ben, ugyanis annak fejlesztése irreálisan sok pénzt vitt el, Raikkönen bízik abban, hogy csapata továbbra is használni fogja a KERS-t.
“A rendszer nélkül lassabbak lennénk, különösen az időmérőn egy kör alatt, de a versenyen is sokat segít a használata” – mondta a finn pilóta. “Természetesen mindez függ a pályától, de mindenképpen komoly különbséget jelent.”
“Rendszerünk kiválóan muzsikál. Bármikor ott a lehetőség, hogy kikapcsoljuk, mikor arra nincs szükségünk, de amikor kell, akkor használni tudjuk, és általában mindig használjuk. Mindenképpen előnyt jelent, így nem kell sokat töprengnünk azon, hogy beszereljük-e az autóba.”
Raikkönen csapattársa, Felipe Massa is elégedetten nyilatkozott a hibrid rendszerről, ami neki is sokat segített a rajtnál a hétvégi versenyen, ahol a tizenegyedik pozícióból indulva, végül megszerezte az előkelőnek számító negyedik helyet.
“A rajtom kiváló volt, a KERS-nek köszönhetően. Igazából már az elején is jól lőttem ki, még mielőtt működésbe lépett volna a rendszer (ami 100 km/h-tól aktiválható)” – magyarázta a brazil versenyző.
“Rögtön megelőztem Alonsót, aztán pedig, mikor működésbe hoztam a KERS-t, még két autó mellett elmentem. Szóval igen, a KERS komoly segítség volt számomra a rajtnál a vasárnapi versenyen.”
Az idei évben mindössze négy csapat – Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault – használta a hibrid rendszert versenyben, ám a hétvégi futamon már csak az olaszok két autójában kapott helyet a KERS, ami jól bizonyítja, hogy hiba volt az eszköz opcionális bevezetése az F1-ben.
Bár a BMW volt a leginkább oda a technológiáért, mert úgy gondolta, hogy abból profitálhat az autóipar, a hétvégén bejelentette, hogy teljesen leáll a KERS rendszer fejlesztésével.