Az Alfa Romeo versenyzője mindazonáltal elismerte, a Bahreini Nagydíjon nem volt kellő erő autójában ahhoz, hogy megelőzze a mclarenes Lando Norrist.
A finn az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a 8. helyen ért célba, Bahreinben pedig a 7. pozícióban fejezte be a versenyt.
Amikor Räikkönent arról kérdezték, az új aerodinamikai szabályok miatt könnyebb-e követni az elöl haladó versenyautót, így felelt: „Igen, szerintem szorosabb.”
„A kanyarkijáratok trükkösek, de a kanyarok végén közelebb lehet kerülni. A lassabb kanyarokban még látszólag küszködünk, de talán a körülmények is hatással voltak erre.”
„Közelebb tudunk kerülni egymáshoz, de előzni még mindig nehéz – habár szerintem egy kicsit több esélyünk lett erre.”
A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn szerint Bahreinben láthattuk, hogy az új technikai regulák pozitív eredményeket hoztak.
„Az új aerodinamikai szabályok előnyeit már Melbourne-ben elkezdtük érezni, Bahreinben pedig még láthatóbbá váltak” – fogalmazott.
„Azért változtattunk, hogy a versenyzők közelebbről tudják követni egymást, és úgy tűnik, ez működik. Persze még csak az első jeleket láttuk, amik biztatóak, és érdekesebbé vált a versenyzés, főleg Bahreinben.”
„Nemcsak az új szabályoknak köszönhető mindez, és az a show, amit az első két futamon láttunk, optimizmussal tölt el a szezon hátralévő részével kapcsolatban. Sanghajban kiderül, hogy ez a fejlődés ismét látható lesz-e.”