Kimi Raikkönen bevallotta, hogy nem ő volt a leggyorsabb a vasárnapi Belga Nagydíjon, ahol kiváló vezetést bemutatva, megszerezte idei első győzelmét. A Ferrari finn pilótája azt is tudja, hogy a hibrid rendszer nélkül valószínűleg hátrébb végzett volna.
Kimi Raikkönen bevallotta, hogy nem ő volt a leggyorsabb a vasárnapi Belga Nagydíjon, ahol kiváló vezetést bemutatva, megszerezte idei első győzelmét. A Ferrari finn pilótája azt is tudja, hogy a hibrid rendszer nélkül valószínűleg hátrébb végzett volna.
Az olasz gárda nagyon gyengén kezdte az évet, az első három versenyen még csak pontot sem szerzett, azonban az utóbbi időben egyre jobban teljesít, amit az is igazol, hogy Raikkönen több mint egy év kihagyás után, ismét a dobogó tetején ünnepelhetett.
A finn pilótának azonban keményen meg kellett dolgoznia a győzelemért, ugyanis mindvégig óriási nyomás alatt tartotta őt Giancarlo Fisichella, aki minden bizonnyal megnyerte volna a futamot, ha ellenfele autójában nem lett volna KERS rendszer.
“Nem volt egyszerű számunkra” – mondta Raikkönen a futam után. “Nagyon le voltunk maradva az élcsapatok mögött az első versenyen, aztán komoly lépést tettünk előre Barcelonában, de ez még mindig nem volt elég.”
“Az utóbbi időben már nem hoztunk magunkkal új elemeket, mert átcsoportosítottuk erőforrásainkat, hogy már teljes erőbedobással a jövő évi autóra koncentrálhassunk.”
“Már jó ideje nem állhattam a dobogó legmagasabb fokán (2008. május, Spanyol Nagydíj), így nagyon örülök, mert a kezdeti problémák után az volt a célom, hogy legalább egy győzelmet arassak az idei évben, és megpróbáljak a harmadik pozícióban végezni a bajnokságban.”
“A mai győzelemért azonban igencsak meg kellett dolgoznom, hiszen nem mi voltunk a leggyorsabbak a pályán, jóllehet mindenkit magunk mögött tudtunk tartani.”
“Bízom abban, hogy ezután újabb eredményes versenyeket teljesíthetünk a szezon hátralévő részében, de óvatosnak kell lennünk ezzel kapcsolatban, mert itt általában jól szoktam szerepelni” – tette hozzá Raikkönen, aki pályafutása negyedik győzelmét aratta Spa-Francorchamps-ban.
A Ferrari versenyzője azzal is tisztában van, hogy ha nem tudta volna megelőzni Fisichellát a futam elején, akkor nagyon nehéz lett volna előrébb kerülnie, hiszen az olasz fantasztikus tempót diktált az összes szektorban.
“Tudtam, hogy meg kell előznöm, mert nagyjából azonos a stratégiánk, ugyanakkor fogunk kiállni a boxba, és ha nem megyek el mellette a biztonsági autó kiállása után, akkor nehéz lesz elé kerülnöm” – magyarázta a finn.
“Éppen ezért mindent megtettem azért, hogy a lehető legközelebb kerüljek hozzá az első kanyarban, egy kicsit alulkormányozott volt az autóm, szélesen vettem a domb tetejét, azonban amint elkezdtem használni a KERS-t, megkezdhettem az előzést.”
“Azt követően, hogy az élre kerültem, tudtam, ha nem vétünk valami buta hibát, akkor minden rendben lesz a versenyen.”