A Ferrari versenyzője, Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok idei második tesztnapján. A második Lewis Hamilton, a harmadik Max Verstappen lett.
A Ferrari versenyzője, Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok idei második tesztnapján. A második Lewis Hamilton, a harmadik Max Verstappen lett.
A Forma-1 csapatai Barcelonában tovább folytatták a hétfőn megkezdett munkát – volt, aki eredményesen, és volt olyan is, aki kevésbé.
Kimi Räikkönen egyértelműen előbbiek közé sorolandó, a finn ugyanis összesen 108 kört tett meg a Ferrari 2017-es versenyautójával, és 1 perc 20,960 másodperces idejével az élen zárt. Mai ideje 23 ezredmásodperccel jobbnak bizonyult Lewis Hamiltonénál – bár a brit a szuperlágy, Räikkönen pedig a lágy keverékű abroncsokkal érte el legjobbját.
Hamilton ma 66 körig jutott – mentségére szóljon, hogy délutánra átadta a W08-as Mercedes volánját csapattársának, Valtteri Bottasnak, aki a rendelkezésére álló 4 órában igazán belehúzott: a finn nem kevesebb, 102 kört tett meg a katalán ringen, és egy komplett versenyszimulációt is teljesített.
Igaz, Bottas számára sem volt mindig sétagalopp a körözés – ahogy azt az alábbi videó is bizonyítja.
… it wasn’t all plain sailing #F1Testing #F1 pic.twitter.com/AERmDr2ufX
— Formula 1 (@F1) February 28, 2017
Bottas végül a 7. legjobb idővel zárta a napot.
Bár hétfőn döcögősen indult a Red Bull tesztprogramja, Max Verstappen ma produktív napot tud maga mögött: a holland tehetség a harmadik legjobb időt érte el a lágy gumikat használva, és összesen 88 kört tett meg az RB13-assal.
Szintén elégedett lehet Kevin Magnussen, aki a nap legszorgalmasabb versenyzőjeként (118 kör) végzett a 4. helyen, megelőzve Esteban Ocont és Daniil Kvyatot.
A Renault a nap nagy részét a garázsban töltötte, mivel új alkatrészeket vártak – Jolyon Palmer aztán délután munkához látott, és 53 kört ment az R.S.17-es modellel. A brit legjobb ideje a 8. helyre volt elegendő.
Jo heads out with his R.S17; it's time for another run! #F1Testing pic.twitter.com/VAnTDU15FS
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) February 28, 2017
Mögötte a Sauber autójával tesztelő Antonio Giovinazzi zárt, aki szintén problémás napon van túl. A svájci kiscsapat ugyanis sokat vesztegelt a garázsban motorhiba miatt. Érdekesség, hogy a Sauber épp azért döntött a 2016-os Ferrari-erőforrások mellett, mert úgy ítélte meg, a kiforrottabb – és elméletben megbízhatóbb – technológia előnyösebb lehet számára idén.
A 10. pozíció Stoffel Vandoorne-é lett ma – a belga azonba nemcsak a köridők miatt bosszankodhat, a McLarennek ugyanis kedden is problémás napja volt, és a komplett Honda-erőforrást újra ki kellett cserélni az MCL32-esben.
Vandoorne végül 40 körrel abszolválta a napot, ám még nála is rosszabbul járt Lance Stroll, aki mindössze 12 körig jutott, miután délelőtt látogatást tett a kavicságyban.
Stoff fires-up for lap 28. #F1Testing pic.twitter.com/R9pW7wUBP1
— McLaren (@McLarenF1) February 28, 2017
Bár a kicsúszás látszólag ártalmatlan volt, az FW40-es első szárnya megsérült, tartalékalkatrészek híján pedig a Williams a tervezettnél korábban be kellett, hogy fejezze a napot.
A Forma-1 csapatai szerdán tovább folytatják a munkát a katalán fővárosban.