A 10 futamon át a Top 10-en kívül rekedt Williams pilótái ügyesen használták ki a Hungaroringen látott kavarodást, így Latifi és Russell (a 7. és 8. helyen befutva) végül 10 pontot szerzett a csapatnak. Ezzel pedig átugrották a csupán három 10. hellyel szerénykedő, vagyis 3 ponttal rendelkező Alfa Romeót.
A Motorsport.com latolgatása szerint az olasz-svájci gárda még visszaelőzheti a Williamst a hátra lévő 12 futamon. Ehhez persze több mint kétszer annyi pontot kellene gyűjteniük, mint a szezon első felében, ami a mogyoródihoz hasonló zűrzavar nélkül nehezen elképzelhető.
„Nem lesz könnyű, de azt hiszem, lehetséges. Magyarországon rosszabbul is alakulhattak volna a dolgok, ha megnézzük, hol álltunk a verseny elején. Így lényegében boldog és elégedett vagyok” – indokolta meg Xevi Pujolar, az istálló vezető pályamérnöke, hogy miért örültek Räikkönen egyetlen pontjának is.
A spanyol szakember szerint 7-8 pont biztosan összejön még az Alfának az év további részében. Biztatónak tartja azt is, hogy a Hungaroringen mindkét autójuk bejutott az időmérés második szakaszába, miközben a két Williams már az első körben búcsúzott.
„A rajt után minden előnyünk eltűnt, de még mindig volt esélyünk. Aztán a Williams mindkét autója az élbolyba került, miközben a mi pilótáinkat büntetésekkel sújtották. Nem vagyunk túlságosan lemaradva tőlük, hátra van még jó néhány verseny, ezért hiszem, hogy meg tudjuk csinálni” – magyarázta némi kincstári optimizmussal Pujolar.
Úgy tűnik, az lesz a kulcs az Alfa Romeo számára, hogy rendszeresen bejussanak mindkét autójukkal a Q2-be. Ebben főleg Räikkönennek kell javulnia, aki a Magyar Nagydíj előtt sorozatban négyszer volt képtelen továbbjutni a Q1-ből.
Arra viszont építhetnek, hogy a futamaik rendre jobban sikerültek, a finn világbajnok is többnyire erős teljesítménnyel rukkolt elő egy-egy gyengébb időmérő után. Pujolar szerint az Alfa az összes soron következő pályán jól szerepelhet, vagyis mindenhol a pontszerzés esélyével rajtolhat el.