Rajtbüntetéssel sújthatják a jövőben azokat a csapatokat, melyek hibáznak a bokszutcában, és nem megfelelően rögzített kerékkel engedik vissza versenyautóikat a futamok során.
Rajtbüntetéssel sújthatják a jövőben azokat a csapatokat, melyek hibáznak a bokszutcában, és nem megfelelően rögzített kerékkel engedik vissza versenyautóikat a futamok során.
A szigorításra azt követően kerül sor, hogy a Német Nagydíjon Mark Webber versenyautójának elszabadult jobb hátsó kereke eltalálta a Formula One Management (FOM) egyik kameramanját, Paul Allent, aki kulcscsont- és bordatörést szenvedett a baleset következtében.
Az F1Világ.hu a Hungaroringen úgy értesült, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatvezetők csütörtöki értekezletén már informálta a Forma-1 alakulatait a hamarosan életbe lépő büntetőrendszerről.
Ennek értelmében, ha egy csapat nem megfelelően rögzített kerékkel engedi vissza versenyautóját a bokszkiállást követően a pályára, az adott versenyző tíz rajthelyes büntetést kap majd a következő versenyhétvégén.
Szóba került egyébként egy kötelező minimumidő bevezetése is a kerékcserék során, ez a javaslat azonban semmiféle támogatást nem kapott.
A nürburgringi balesetet követően egyébként több intézkedést is hozott a sportot irányító testület annak érdekében, hogy növelje a bokszutcai biztonságot: a Magyar Nagydíjon már legfeljebb csak 80 km/h-s sebességgel haladhatnak a versenyzők a bokszban, valamint a FOM és az FIA korlátozta a bokszutcába belépési engedélyt kapó médiamunkatársak számát is.
Felipe Massa, a Ferrari versenyzője a Hungaroringen újságíróknak nyilatkozva elárulta, véleménye szerint nem a bokszutcai sebesség jelenti a legnagyobb veszélyt.
„Nem hinném, hogy a sebességgel van a probléma” – mondta a brazil.
„Az volt a gond, hogy valaki nem megfelelően rögzítette azt a kereket az autóra. Ez pedig kétségkívül veszélyes. Teljesen mindegy, hogy egy autó 80 km/h-val, vagy 100 km/h-val halad a bokszban, az a kerék akkor is gyors lesz, ha lejön a versenygépről.”
„Most, hogy a kerékcserék 2 másodpercig tartanak, a hibázás esélye nagyobb, mint korábban.”