A BMW Sauber műszaki vezetője, Willy Rampf elmondta, úgy érzi, az F1.08-as elég erős lesz ahhoz, hogy harcba szálljon az élcsapatokkal, ám addig nem mer előzetes jóslatokba bocsátkozni, míg meg nem nézte, mennyit fejlődtek a riválisok.
A BMW Sauber műszaki vezetője, Willy Rampf elmondta, úgy érzi, az F1.08-as elég erős lesz ahhoz, hogy harcba szálljon az élcsapatokkal, ám addig nem mer előzetes jóslatokba bocsátkozni, míg meg nem nézte, mennyit fejlődtek a riválisok.
“Úgy gondolom, hogy amit eddig a szélcsatornában, és a szimulációk során láttunk az F1.08-as modellről, az magabiztosságra adhat okot. Mindenképpen pozitív eredményre számítunk” – mondta Rampf az új autó mai bemutatóján Münchenben.
“Magabiztosak vagyunk, azonban minden a versenytársaktól függ, és majd Melbourne-ben meglátjuk, ki milyen munkát végzett a felkészülési időszakban. Azonban az eddig látottak alapján abszolút magabiztosak vagyunk.”
Rampf azt is elmondta, hogy a mérnöki gárda nagyon keményen dolgozott azon, hogy egy stabil autót alkosson, amelynek kezelhetőségére nem hatnak negatívan az idei évben bevezetésre kerülő új szabályok.
“Ahhoz, hogy egy stabilabb, jól irányítható autót kapjunk, egy stabil aerodinamikai csomagot kellett alkotnunk, hogy ne csökkenjen a leszorító erő a kanyarokban, és a gumik mechanikai tapadása megfelelő legyen” – magyarázta Rampf.
“Talán a legszembetűnőbb változás az első szárny, ami sokkal masszívabb lett elődjénél. A kisebb aerodinamikai elemek úgy lettek kialakítva, hogy növeljék a leszorító erőt, szóval az aerodinamikai hatékonyság növelése volt a legfőbb szempont a fejlesztésnél.”
“Az oldalszekrény és a motorháztető alacsonyabb lett, mint a tavalyi évben volt, amivel az volt a célunk, hogy csökkentsük a motorborítás térfogatát. A hátsó szárny alatt helyet kapott egy kisebb légterelő, ami szintén a leszorító erőt hivatott növelni.”
“Az új első tengely jobb kezelhetőséget biztosít a versenyzőnek, ami azért fontos, mert az idei évben többet kell korrigálni a versenyeken. A hátsó felfüggesztés is teljesen új fejlesztés, hiszen arra kellett törekednünk, hogy maximalizáljuk a gumik tapadását, hogy ha az autó instabillá válik, könnyebb legyen korrigálni.”
“A legnagyobb változás az elektronika terén történt, a kipörgésgátló és a motorfék betiltásával arra számítunk, hogy sokkal idegesebb lesz az autó és a versenyzők könnyebben hibáznak. Éppen ezért a lehető legstabilabbra terveztük az új autót, hogy az esetleges vezetői hibák könnyen korrigálhatók legyenek, és az irányíthatóság jobb legyen.”
“A tavalyi évben a vezetést segítő elektronika mindent elvégzett helyettünk, optimálisan kezelte az abroncsokat, most viszont egy olyan autót kellett építenünk, amelyet könnyebb vezetni, és a hátsó felfüggesztése nagyobb tapadást tesz lehetővé” – tette hozzá Rampf.