Miután az energiaital-gyárosok 2023-ban egy kivétellel az összes versenyt megnyerték, arra lehetett számítani, hogy a Red Bull idén is tovább folytatja majd dominanciáját. A csapat viszont a tél folyamán gyakorlatilag teljesen új alapokra helyezte idei versenyautóját, mégpedig azért, mert az új koncepcióban sokkal több fejlesztési potenciált lát, a szakemberek pedig úgy vélték, ahhoz, hogy megtartsák előnyüket az ellenfelekkel szemben, muszáj lesz új irányba elindulniuk.
A Red Bull ugyan jelenleg is élen áll az egyéni és a konstruktőri bajnokságban, ám előnye igencsak megfogyatkozott, ráadásul az ellenfelek az elmúlt hónapokban rendkívül megerősödtek. A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache a Motorsport.com című internetes portálnak adott interjújában beszélt arról, arra számítottak, hogy bizonyos területeken az RB20-as versenygép jobb lesz.
Amikor arról kérdezték, autójuk olyan jól teljesítette-e a szezon első felében, mint várták, a szakember kifejtette: „Nem igazán mondanám. Kétségtelenül javítottunk a tavalyi évhez képest, de néhány területen nem hoztuk az elvárt eredményeket.”
„Különösen a nagy sebességű kanyarokban vártunk egy kicsit többet annál, mint amit kaptunk. Anélkül, hogy az autó versenyképességére gondolnánk, egyszerűen csak a saját referenciáink alapján egy kicsit többet vártunk.”
„A közepesen gyors kanyarokban és a lassú részeken sokat javítottunk a tavalyi évhez képest. A gyors kanyarokban azonban a versenytársakhoz képest gyengébbek voltunk. A kerékvetők meglovagolásában egyértelműen gyengék vagyunk, de már tavaly is azok voltunk. Azt hiszem, ebben a tekintetben sem hoztuk az elvárt javulást.”
Amikor megkérdezték, mi lehet az oka annak, hogy végül nem azt kapták az idei autótól, amit az előzetes számítások alapján vártak, Waché kifejtette: „Azt gondolom, néhány aspektusa ennek a korrelációhoz kapcsolódik.”
„Egy elég régi szélcsatornát használunk, és a dolog összefüggésben lehet a korlátozott kapacitással is, ami a bajnokságban elfoglalt pozíciónk miatt van. És talán az is szerepet játszik, hogy ez már a harmadik év ezzel a típusú szabályozással.”
Miközben az idei autóval nem feltétlenül sikerült elérni a kitűzött célokat, Waché rámutatott, az ellenfelek a jelenlegi technikai szabályok 2022-es bevezetése óta nem zárkóztak fel olyan ütemben, mint azt várták.
„Hogy őszinte legyek, arra számítottunk, hogy az ellenfelek hamarabb megérkeznek” – tette hozzá. „Amikor megkezdtük a 2022-es szezont, nem a miénk volt a leggyorsabb autó. A Ferrari volt a leggyorsabb autó 2022 elején. 2023-ban hatalmas versenyt vártunk, de ez nem valósult meg.”
„2024-ben is azt vártuk, hogy a verseny már az elejétől kezdve adott lesz, mert a teljesítmény, amit az autóból ki lehet hozni, korlátozott ugyanazon szabályozások mellett. Az első négy-öt verseny után a többiek felzárkóztak — talán egy kis késéssel—, de ezt vártuk kezdettük fogva..”
„Ezekkel a szabályozásokkal elég magasak a korlátok, és egyre nehezebb további lépésekkel új dolgokat találni. Így szinte biztos, hogy az ellenfelek egy bizonyos ponton fel fognak zárkózni.”