Max Verstappen a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon azért bukta el a győzelmet, mert a pályát elhagyva előzte meg Lewis Hamiltont, akinek így kénytelen volt visszaadni az első helyet.
A pályahatárokkal azóta is csak a probléma van: legutóbb, Imolában, illetve ezen a hétvégén, Portimaóban is többféle iránymutatást kaptak a versenyzők, a Red Bull szerint pedig ennek véget kell vetni.
Max Verstappen a szombati időmérő edzésen rajtelsőséget érő kört futott, ám végül törölték az idejét, mert az FIA által elhelyezett szenzor szerint túlontúl kiszélesítette a pályát.
A holland a vasárnapi versenyen ugyanígy járt: a hajrában megfutotta a leggyorsabb kört, a 14-es kanyarban azonban enyhén szélesen fordult, így végül nem övé lett a bónuszpont.
A holland a leintés után azt mondta, furcsának tartja az esetet, mert arról volt szó, hogy a versenyirányítás nem fogja figyelni a pályahatárokat a 14-es kanyarban.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt mondta, muszáj lesz változtatni valamin, mert az nem járja, hogy ők elbuknak egy győzelmet, egy rajtelsőséget és egy leggyorsabb kört, miközben mások büntetlenül előzhetnek a pályán kívül.
„Mostanra elveszítettünk egy győzelmet, egy leggyorsabb kört és egy rajtelsőséget” – mondta dühösen Marko a német Sky Sportnak nyilatkozva a leintés után. „A jó dolgok hármasával jönnek… Remélem, hogy ezzel vége is…”
„Valaminek változnia kell. Vagy meghúzzuk a határokat a kerékvetőkkel, vagy sóderággyal, vagy bármivel… Ha szélesen veszel egy kanyart, így automatikusan büntetést kapsz!”
Sergio Perez Lando Norris előzésével kapcsolatban meglehetősen frusztráltan nyilatkozott.
„Belenéztem a tükrömbe, és szerintem Lando teljesen átlépte a pályahatárokat. Szóval nem is harcoltam olyan keményen a pozícióért, mert azt gondoltam, vissza fogja adni nekem a helyet – de talán rosszul ítéltem meg” – mondta a mexikói.
„Beletelt pár körömbe, mire megelőztem Landót, emiatt pedig hátrányba kerültem az élen állókkal szemben, és addigra gyakorlatilag el is úszott a versenyem.”