A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, kicsit aggódik amiatt, hogy motorbeszállítójuk, a Renault a minél jobb megbízhatóság érdekében feláldozza a teljesítményt a 2018-as szezon első felében.
Az előttünk álló idényben már csak 3 erőforrást lehet büntetlenül felhasználni, a Renault-nál pedig azt mondták, mindent megtesznek azért, hogy új motorjuk a lehető legmegbízhatóbb legyen 2018-ban.
Mindeközben a Mercedes és a Ferrari a hírek szerint a próbapadon már az 1000 lóerős teljesítményt is átlépte.
„Aggódunk emiatt” – vallotta be Horner a Motorsport.com-nak.
„Ha a Mercedesszel kapcsolatban felmerült számadatok valósak, akkor csak nő majd a különbség. A Renault-nak most már megvan a saját csapata, a saját igényei, melyeknek meg kell felelnie. A megbízhatóság prioritás volt a Renault számára a télen. Több mérföldet futottak, mint ebben az egész V6-os érában, szóval jobban felkészülten vágnak neki ennek az évnek, és remélhetőleg el tudnak kezdeni a teljesítményre fókuszálni.”
„Reméljük, hogy nő a teljesítmény, és egyre inkább konvergálódik majd a helyzet az egyes gyártók között.”
Horner hozzátette, „nem lenne valami nagyszerű”, ha a Mercedes idén is dominálna az F1-ben.”
„Ez csak arra hívja fel a figyelmet, hogy idén meg kell állapodni a 2021-es motorszabályokban. A gond az, ha elhagyjuk az év felét, a gyártók azt mondják majd, hogy nincs elég idő 2021-ig, szóval megy most a helyezkedés.”
„A kereskedelmi jogok birtokosa, illetve az FIA számára nagyon fontos, hogy egyértelmű pozícióval és szabályokkal álljon elő, főleg a motort tekintve – már az év feléig.”
Azt egyelőre nem tudni, a Red Bull milyen motorral vág neki a 2019-es bajnokságnak: nem kizárt, hogy Honda-erőforrásokra váltanak, ám Horner szerint az is elképzelhető, hogy maradnak a Renault-val.
„Minden nyitott 2019-re. Szorosan figyelemmel kísérjük majd, hogy alakulnak a dolgok a Toro Rossóval, de nincsenek előítéleteink.”