A thai versenyző tavaly év közben lett Max Verstappen csapattársa a Milton Keynes-i istállóval, az idei évben azonban jócskán elmarad a holland pilótától az eredmények tekintetében.
Albon átlagos időmérős pozíciója a szezon eddigi versenyein a 9. hely volt, míg a versenyátlaga a 7. pozíció – szemben Verstappennel, aki átlagban a 2. helyen zárt a versenyeken, és a pontversenyben is ezt a pozíciót foglalja el.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko viszont azt mondja, az osztrák istálló elemzései azt mutatják, Albon jobb teljesítményt nyújt annál, mint amit az eredményei sugallnak.
„Albon teljesítménye rosszabbnak tűnik annál, mint amilyen valójában” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak nyilatkozva.
„Barcelonában túl messzire elmentünk a beállításokkal, miközben próbáltunk stabilabbá tenni autójának hátulját. Nem számít, milyen gumikon volt, keményen, közepesen vagy lágyon, 8 kör után a hőmérséklet már a működési tartományon kívülre került. Szóval csúszkált össze-vissza. Az időmérője jobb volt.”
„És ami senkinek sem tűnt fel, hogy mindkét silverstone-i futamon ő volt a leggyorsabb a második etapban – még Verstappennél is gyorsabb. Bizonyította a Red Bull Ringen is, hogy amennyiben elkapja a ritmust, nagyon gyors tud lenni.”
A Red Bullnál mindent megtesznek azért, hogy Albonra szabják az RB16-os versenygépet.
„Albon nagyon jó a technikai visszajelzésekben. A versenyeken nyújtott teljesítménye nagyon jó, főleg a gyors kanyarokban van Verstappen szintjén. De aztán 2 tizedet veszít egyetlen kanyarban. Ez viszont nem probléma számunkra.”
Marko viszont azt mondja, Albon nem hozhatja fel kifogásként azt, hogy hirtelen dobták be a mélyvízbe – noha az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost szerint a fiataloknak 2-3 év kell ahhoz, hogy abszolút fejlett versenyzővé váljanak.
„Verstappennek sem volt sok ideje” – mondta. „Talán Franz Tost véleménye túlságosan is konzervatív. Azok, akik ezzel nem tudnak megbirkózni, vélhetően nem is futnak be topkarriert. De az ilyen versenyzők amúgy sem fekszenek a Red Bull Racingnek.”