Red Bull: Az ERS-rendszer miatt küszködik a Renault - F1VILÁG.HU

Red Bull: Az ERS-rendszer miatt küszködik a Renault

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner újságíróknak nyilatkozva elárulta, a Renault azért küszködik ilyen sokat az előszezoni teszteken, mert nem tud felülkerekedni az energia-visszanyerő rendszerrel kapcsolatos problémáin.


A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner újságíróknak nyilatkozva elárulta, a Renault azért küszködik ilyen sokat az előszezoni teszteken, mert nem tud felülkerekedni az energia-visszanyerő rendszerrel kapcsolatos problémáin.

A francia vállalatnak nincs olyan sok tapasztalata az energia-visszanyerő rendszerek fejlesztése terén, amikor ugyanis 2009-ben azt bevezették a Forma-1-ben, a munkálatokat gyári csapata végezte.

A Red Bull 2011 és 2013 között saját magának gyártotta hibrid rendszerét, az elmúlt időszakban pedig minden segítséget megadott a Renault-nak ahhoz, hogy felülkerekedjen problémáin.

„Tapasztalatunkkal segítettük őket az energia-visszanyerő rendszert illetően” – mondta Christian Horner.

„Ezen a területen tudunk a leginkább hozzájárulni a munkájukhoz, jelen pillanatban ezzel vannak a legnagyobb gondok. Korlátozott mértékben vagyunk csak érintettek, de most egyre jobban belevonódunk a fejlesztésbe.”

Horner úgy véli, a Renault korábbi F1-es alakulatának (most Lotus) csapatfőnöke, Flavio Briatore döntése miatt szenved a motorgyártó – az olasz szakember ugyanis korábban úgy határozott, házon belül oldják meg a KERS-rendszer fejlesztését.

„Ha megnézzük a Renault-nál kialakult helyzetet, láthatjuk, hogy Flavio évekkel ezelőtt hozott egy döntést, miszerint az energia-visszanyerő rendszert, illetve magát a KERS-rendszert a csapat fejleszti ki, nem pedig a motorgyártó” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke.

„A Renault aztán túladott F1-es csapatán, mi pedig kifejlesztettük saját KERS-rendszerünket, melyet a váltón belül üzemeltettünk. Most – az új motorok érkezésével – az energia-visszanyerő rendszerek ismét a motorgyártók felelősségi körébe tartoznak. Ez így van rendjén, de a Renault-nal vélhetően kicsit meredekebb a tanulási görbéje, mint mondjuk a Mercedesnek vagy a Ferrarinak, akiknek már több éves tapasztalatuk van.”

Horner elárulta, csapata, illetve a Renault is éjt nappallá téve dolgozott az elmúlt időszakban azért, hogy megoldást találjon a felmerült problémákra.

Hirdetés

Bár vannak még gondok, a jerezi nyitóteszt óta rengeteg változtatást eszközölt RB10-es autóján a Milton Keynes-i alakulat, néhány későn megérkező alkatrész miatt azonban a szerdai nyitónapon sok időt veszített a csapat.

„A jerezi teszt óta rengeteg mindenen változtattunk, és nem volt egyszerű legyártani az új alkatrészeket, ráadásul a teszt nem Európában van, hanem 7-8 órányi repülőútra, ez pedig megnehezítette a dolgunkat.”

„Szóval kihívás volt, de a csapat és a Renault is a lehető legjobban reagált.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!