Az incidens még a Monacói Nagydíj időmérő edzésén történt, amikor Sergio Perez a korlátnak ütközött versenyautójával, melyet aztán egy daruval a magasba emelve mentettek ki a pályáról.
A rivális csapatok pedig természetesen alaposan tanulmányozzák a Red Bull padlólemezéről készült fotókat, az autó ezen eleme ugyanis rendkívül nagy mértékben hozzájárul a csapat idei teljesítményéhez. Másolni viszont nem lesz egyszerű – ezt mondja a Red Bull főmérnöke, aki szerint ráadásul sok időbe is telik majd, mire a csapatok fel tudják vértezni autójukat egy hasonló megoldással.
„Nem egy nagyszerű dolog ez, mi sem emeljük fel így az autónkat, de megtörtént, tovább lépünk” – mondta Paul Monaghan. „De van egyfajta fáziskésés aközött, hogy a riválisok meglátják, illetve felteszik az autójukra, majd ténylegesen gyorsabbak lesznek tőle. Ám jobb megfogalmazás az, hogy egy tudás nélküli másolattal nem szükségszerűen lesznek gyorsabbak. Integrálni kell. És ez nem csak a padlógeometriánk egy részéről szól.”
Monaghan azt mondja, hónapokba telik, mire a tervezéssel kapcsolatos elképzelések utat találnak a versenyautóra – szóval bármiféle másolat is csak októberben kerülhet fel a riválisok gépeire.
„A fejlesztési utunk meglehetősen jól ki van dolgozva az időzítések tekintetében azon dolgok kapcsán, melyeket szeretnénk bevetni, hogy gyorsabbak legyünk tőlük. Ha megváltoztatjuk valaki másnak a fejlesztési tervét, akkor valószínűleg megnöveljük ezt a fáziskésést is. Szóval majd Japán környékén látjuk, hogy hogy állnak a többiek.”
„Nekünk viszont meg kell őriznünk a fegyelmünket és a fejlesztési utunkat. Csak a saját autónkon tudunk változtatni. Arra nem lehetünk befolyással, hogy mit csinálnak a többiek. Szóval a magunk módján megyünk tovább, és próbálunk a leggyorsabbak lenni.”
Ugyanakkor viszont a Forma-1-ben nem titok, hogy a riválisok igyekeznek lemásolni egymás jól működő megoldásait – ezzel a Red Bullnál is tisztában vannak.
„Visszamehetünk 2009-be, 2010-be, vagy 2011-be, és akár még 2014-be is. Versenyeket nyertünk egy olyan csomaggal, mely alapvetően hasonlított a Mercedeséhez. Szóval mi sem vagyunk immunisak erre” – magyarázta Monaghan. „A többiek is megnézik az autónkat, és ha azt gondolják, gyorsabbá tudnak válni, megpróbálnak meríteni belőle. Ez teljesen rendben van.”
„Elég csak megkérdezni a McLarent 2011-ről, és arról, hogy hogy nézett ki az autójuk, amikor nem volt gyors. Aztán megjelent rajta egy kipufogó, ami úgy nézett ki, mint a miénk, és egy egészen gyors autó kerekedett belőle. Szóval sok-sok éven át megtörtént ez, és meg is fog a folytatásban is. Ez is egy metódus az erőviszonyok kiegyenlítődéséhez. Elvégre nincsenek szerzői jogok, nem igaz?”