Habár a hivatalos bemutató időpontja még nem ismert, időben elkészül a Red Bull Forma-1-es csapatának 2018-as autója – árulta el Dr. Helmut Marko.
A Red Bull motorsport-tanácsadója az Auto Motor und Sport című német szaklapnak beszélt arról, tanulva az elmúlt évek hibáiból, idén szigorúbb határidőket szabtak mérnökeiknek.
A csapat 2017-ben három versenyt nyert meg RB13-as modelljével, az idei versenygép pedig értelemszerűen a tavalyi konstrukció továbbfejlesztése lesz majd.
„Tavalyi tapasztalatainkra alapozva határidőket szabtunk meg mérnökeinknek. Ezúttal nem kell aggódnunk amiatt, hogy elkészülünk-e az első tesztre” – mondta Helmut Marko.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjei eddig pozitív eredményt hoztak a Red Bull számára, habár vannak még bizonyos tesztek, melyeken meg kell felelnie a csapatnak.
Érdekesség, hogy a Red Bull testvércsapata, a Toro Rosso már hetekkel ezelőtt teljesítette ezeket, ráadásul az olasz istállónak teljesen át kellett szabnia autóját a Honda erőforrásai miatt.
„A Toro Rosso mindig egy kicsit a Red Bull előtt jár az új autó építésével. Amikor a Toro Rosso már a gyártásnál tart, a Red Bull még a tervezést sem fejezte be” – reagált erre Marko.
Marko hozzátette, elégedettek az elmúlt idény második felével, hiszen autójuk igazán meggyőzően teljesített riválisaikkal szemben.
„És még úgy is jók voltunk, hogy a Renault-nak csökkentenie kellett a teljesítményt a stabilitással kapcsolatos problémák miatt” – tette hozzá a Red Bull tanácsadója.
A Red Bullnál nagyon bíznak abban, a Renault-nak sikerült megoldani azokat a műszaki gondokat, melyek tavaly hátráltatták őket. Marko persze igyekszik visszafogottan nyilatkozni, hiszen tavaly is nagyon bizakodva várták a téli teszteket.
„Optimális számaink vannak, de hangsúlyozom: ez minden évben így van.”
Tavaly ugyanis a teszteken jött a szörnyű felismerés, hogy a versenypályán a csapat új autója nem úgy teljesítette, ahogy a szélcsatornában és a szimulációk során elért eredmények alapján remélni lehetett. De ezeket a korrelációs problémákat a Red Bullnak sikerült megoldania.
Az osztrák istállónak viszont nemcsak a 2018-as, hanem már a 2019-es évadra is készülnie kell. Elméletileg január 1-ig kellett jelezniük az FIA-nak, hogy milyen motorral kívánnak majd részt venni a jövő évi bajnokságban.
„Ez nem egy fix határidő, mindig van némi csúszás” – mondta ezzel kapcsolatban Marko.
A hírek szerint jó esély van rá, hogy a Red Bull 2019-től a Honda erőforrásait használja majd az F1-ben, de szóba került az Aston Martin neve is, mely idén már névadó támogatója lesz a Milton Keynes-i csapatnak.
„A Honda nagyon aktív, és már találtak valamit. Lehet, hogy második motorjukkal már a Renault szintjén lesznek. Eddig kompromisszumokat kellett kötniük a McLaren kasztnifelépítése miatt. Nem tudtak szabadon fejleszteni, és ez jelentős mértékben korlátozta őket.”
Marko szerint 2018-ban is a Mercedes lesz majd a mérce – nehéz lesz legyűrni a németeket.
„Leginkább az időmérős teljesítményük nehezíti meg a dolgunkat. Mindig elöl vannak a kvalifikációkon, a legtöbb pályán pedig nem lehet előzni. A Mercedes a teljes csomagot tekintve – a vezethetőség, a teljesítmény, a fogyasztás és az MGU-H szempontjából egyértelműen élen jár. Ez pedig hatalmas kihívást jelent számunkra.”