Újabb támadást intézett a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli ellen a világbajnoki címvédő Red Bull Racing. Dietrich Mateschitz szerint a királykategória már nem a versenyzésről szól.
Újabb támadást intézett a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli ellen a világbajnoki címvédő Red Bull Racing.
A gárda tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a vasárnapi Spanyol Nagydíjat követően úgy fogalmazott, a Forma-1 már nem a versenyzésről, hanem a gumikezelésről szól, ezen pedig mihamarabb változtatni kell.
A vasárnapi Spanyol Nagydíjon mindenki sokat szenvedett a túlzott gumikopással, a Red Bull világbajnoka, Sebastian Vettel pedig csak negyedikként ért célba, képtelen volt ugyanis felvenni a versenyt az abroncsokkal jobban gazdálkodó Ferrarival és Lotusszal.
Az AUTOSPORT értesülései szerint Dietrich Mateschitz személyesen Bernie Ecclestone-nal beszélt a verseny után – a felek közel háromnegyed órán át értekeztek a kialakult helyzetről, a Red Bull tulajdonosa pedig eztán a sajtóban is élesen bírálta a Pirellit.
„Mindenki tudja, mi folyik itt” – fakadt ki Mateschitz az AUTOSPORT című angol szaklapnak adott nyilatkozatában.
„Ennek már semmi köze a versenyzéshez. Az egész a gumikezelésről szól.”
„Az igazi autóverseny nem ilyen. Adott körülmények közepette sem az autókból, sem a versenyzőkből nem tudjuk kihozni a legjobbat.”
„Nincs többé igazi időmérő edzés, küzdelem a pole pozícióért, mivel mindenki spórol a gumikkal a versenyre. Ha a legtöbbet hoznánk ki az autókból, nyolcszor, vagy tízszer is ki kellene állnunk a bokszba egy futam során – függően a pályától.”
Mateschitz elfogadja, hogy a Pirellit arra kérték két éve, vigyen több izgalmat a Forma-1-be, ám véleménye szerint a jelenlegi helyzet már nem az izgalmakról szól.
„Igen, a cél az volt, hogy izgalmasabbak legyenek a versenyek a több kerékcsere által – de ez már túl sok. Ennek már semmi köze a valós szándékhoz.”
A Red Bull frusztrációja a vasárnapi versenyt követően azzal is nyilvánvalóvá vált, hogy Christian Horner csapatfőnök törölte a vasárnap esti szokásos médiaértekezletet.
Dr. Helmut Marko, a Milton Keynes-i alakulat tanácsadója rámutatott arra, a jelenlegi gumihelyzet még biztonsági kérdéseket is felvet.
„Tényleg azt várják tőlünk, hogy folyamatosan azt mondjuk versenyzőinknek, «legyetek óvatosak, spórolnotok kell a gumikkal!»?” – tette fel a kérdést Marko.
„Oly módon kell megváltoztatnunk a beállításokat, hogy a gumik kibírják. Kíváncsi vagyok, mikor okoz súlyos balesetet egy gumiprobléma. Most ez a veszély fenyeget bennünket. Csak szólni tudunk a Pirellinek erről.”
Az olasz gumigyártó egyébként a barcelonai futamot követően maga is elismerte, túl messzire ment, így a Brit Nagydíj idejére változtat abroncsai összetételén.
„Két-három kerékcsere a célunk. Ma túl sok volt belőlük, rosszul tettük a dolgunkat, túl agresszívek voltunk. Változtatni fogunk, talán már Silverstone-tól kezdődően” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója Barcelonában.
„Tudjuk, hogy négy kerékcserével már nehéz követni az eseményeket, szóval változtatunk. Megvitatjuk a dolgot a héten, és vagy a keveréken, vagy a struktúrán módosítunk, hogy a gumik kevésbé legyenek agresszívek.”
„Arra törekszünk, hogy két vagy három kerékcsere legyen egy-egy futamon, szóval teljesen világos, hogy a négy túl sok. Valójában csak egyszer történt hasonló, még első évünkben, Törökországban. Elvégzünk néhány változtatást Silverstone-ra, hogy megoldjuk a problémákat.”