Az FIA a Kanadai Nagydíj előtt jelentette be, hogy egy új technikai direktívával kívánja megszüntetni a versenyautók pattogó mozgását: bár a montreali hétvége még adatgyűjtésre szolgált, úgy tudjuk, az új szabályozás a jövő hétvégi Brit Nagydíjon léphet életbe, bár a sportot irányító testület a héten még egyeztetéseket folytat a kérdésben az F1-es technikai igazgatókkal.
Helmut Marko szerint viszont ahelyett, hogy az FIA tegyen lépéseket a delfinezés leküzdésére, valójában a csapatoknak kellene megoldást találniuk saját gondjaikra – mint ahogy megtették ezt ők is az idei, RB18-as kódjelű versenyautó esetében.
„Nem gondolom úgy, hogy az FIA helyes döntést hozott” – mondta Marko a német Sky Sportsnak. „Egy konkrét csapatnak, a Mercedesnek vannak a legnagyobb problémái, és aztán a szezon közben reagálnak egy ilyennel…. Van egy egyszerű megoldás: meg kell emelni az autót. És akkor nincs többé pattogás – csak sebességet veszítesz.”
„Az, hogy most így reagálnak, és megpróbálják olyan hatáskörökre rávenni az FIA-t, melyekkel gyakorlatilag meghatározzák az autók beállításait, az egy gyors megoldás, ami nem lett átgondolva.”
Marko hozzátette, szerinte az ő pilótáiknak nincsenek gondjaik az autó pattogásával.
„Számunkra a versenyzők a legfontosabbak. És mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobb fizikai állapotban legyenek” – mondta a szakember, aki szerint módosításokat kell végrehajtani az újonnan bejelentett technikai direktívában, mielőtt azt élesben alkalmazzák.
A Red Bull tanácsadója az F1-Insider.com című internetes portálnak beszélt arról is, miközben Lewis Hamilton Bakuban a küszködés után alig tudott kiszállni autójából hátfájdalmakra panaszkodva, a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon semmiféle gondja nem volt.
„Hamilton gyorsan kipattant most az autójából. Ha dobogós helyen végez, sokkal könnyebb!” – fogalmazott cinikusan Marko.