Red Bull: Hiba volna, ha hozzá sem nyúlnánk az autóhoz 2024-re - F1VILÁG.HU

Red Bull: Hiba volna, ha hozzá sem nyúlnánk az autóhoz 2024-re

HIRDETÉS
Habár a Red Bull idei versenyautója abszolút dominál a Forma-1-ben, az energiaital-gyárosok azt mondják, muszáj lesz előrelépéseket tenniük, ha 2024-ben is az élen akarnak maradni, az ellenfelek ugyanis nagy léptekkel zárkóznak fel.
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 03: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 03, 2023 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Buda Mendes/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202311031337 // Usage for editorial use only //

A Red Bull csapata a szezon eddigi 20 versenyéből 19-et megnyert, a világbajnoki címeket pedig már hetekkel ezelőtt bebiztosította, és már jó ideje a jövő évi, RB20-as kódjelű modell fejlesztésére fókuszál. Bár arra nem kell számítani, hogy az osztrák csapat gyökeresen átalakítja majd versenyautóját a következő idényre, a Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan szerint hiba volna hátradőlniük, hiszen pontosan tudják, az ellenfelek minden követ megmozgatnak azért, hogy nagy lépéseket tegyenek meg 2024-re.

„Hiba lenne a részünkről, ha hozzá sem nyúlnánk, hiszen az ellenfeleink egyre közelebb kerülnek” — magyarázta a szakember az autó fejlesztésével kapcsolatban „A szabályok viszont meglehetősen szűkös kereteket biztosítanak a korábbi évekhez, a korábbi generációs autókhoz képest, akkor egy kicsit több mindenen tudtunk változtatni.”

„Talán nem lenne meglepő, ha azt mondanám, a 2024-es autó az idei evolúciója lesz, hiszen ostobaság volna eldobni ezt a koncepciót. Ugyanakkor viszont fejlődést kell elérnünk vele, találnunk kell némi köridőt. Az ellenfelek a nyakunkon vannak, ha pedig előre tudnak lépni, akkor jobb, ha mi nagyobb előrelépést teszünk.”

„De az RB20-asra rengeteg idei lecke, és a jelenlegi autó előnyei is felkerülnek, és aztán majd Bahreinben meglátjuk, hogy kellően jó munkát végeztünk-e.”

A Red Bull dolga mindenesetre az elmúlt hetekben könnyebbé vált, hiszen most már több időt tölthet el aerodinamikai teszteléssel, mint egy éve, miután az istállót korábban megbüntették a pénzügyi szabályok 2021-es megszegése miatt. Monaghan azt mondja, óriási előny az, hogy szakembereik az elmúlt 12 hónapban megtanultak rendkívül hatékonyan dolgozni.

„Ez arra kényszerített bennünket, hogy ismét odafigyeljünk a hatékonyságra annak kapcsán, hogy mit is tesztelünk a szélcsatornában, illetve a CFD-technológiával. És miközben mindenkire vonatkoznak megszorítások, mindenki hatékonyságra törekszik — ennek köszönhető az, hogy apró előrelépéseket tettünk.”

„Nem gondolom, hogy forradalmiak lesznek, de ezen finomítások bármelyike előnyt jelent majd, mert hatékonyabban tudjuk felhasználni azt a néhány falatnyi extra tesztlehetőséget, amit kapni fogunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: Hiba volna, ha hozzá sem nyúlnánk az autóhoz 2024-re
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!