A szabályok keretein belül persze az AlphaTauri idén is már számos, a Red Bull Racing által gyártott alkatrészt használt a Forma-1-ben, a két istálló közti szinergia azonban a jövő évtől kezdődően még szorosabb lesz majd. A Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko felfedte, Dietrich Mateschitz tavalyi halála után az új vezetés arról döntött, hogy az AlphaTauri működését jelentősen átszervezik.
Azt jó ideje tudni lehet már, hogy a faenzai istállót közel két évtizede irányító Franz Tost az év végén távozik, helyére a Ferrari korábbi sportigazgatója, Laurent Mekies érkezik majd, de az AlphaTauri leszerződtette az FIA korábbi kulcsemberét, Peter Bayert is. Sőt, az AlphaTauri 2024-től várhatóan új néven folytatja majd, a hírek szerint ugyanis a Hugo Bosszal folytatnak előrehaladott egyeztetéseket.
Helmut Marko pedig most egy interjúban erősítette meg, a lehetőségekhez mértek jövőre még inkább a Red Bull klónjaként működik tovább az AlphaTauri.
„Nagyon megvágtuk a dolgokat. Világos instrukciót kaptunk arra vonatkozóan, hogy mindent, amit a szabályok engednek, át kell venni a Red Bull Racingtől” – mondta Marko a Young Economist című YouTube-csatornának. „Nem lesznek házon belüli projektek, nem lesznek sajátosságok Faenzában, ahol lehet, a szinergiára kell törekedni.”
Sajtóhíresztelések szerint az sem kizárt, hogy az AlphaTauri tulajdonképpen a Red Bull idei, domináns RB19-esét használja majd. Korábban volt már hasonlóra példa a Forma-1-ben, hiszen 2006-ban és 2007-ben a Super Aguri a Honda egy évvel korábbi autóját használta, de a Haas és a Ferrari között is nagyon szoros a kollaboráció, nem is beszélve arról, hogy 2020-ban a Racing Point a Mercedes 2019-es autójának már-már tökéletes másával versenyzett a száguldó cirkuszban.
Az persze kizárt, hogy az AlphaTauri jövőre 100 százalékban a Red Bull idei autóját használja majd, hiszen az elmúlt években szigorúbb szabályokat hoztak az úgynevezett listázott alkatrészek terén. Ezek azok az összetevők, melyeket a csapatok nem adhatnak tovább egy másik istállónak.