Red Bull: Leclerc próbálkozása is demonstrálja, milyen erős volt a tempónk Spában - F1VILÁG.HU

Red Bull: Leclerc próbálkozása is demonstrálja, milyen erős volt a tempónk Spában

HIRDETÉS
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, vélhetően a kezükre játszott a hétvégi Belga Nagydíjon az, hogy a spái versenypályán a Forma-1 csapatainak nagyobb hasmagassággal kellett működtetniük versenyautóikat. A szakember azt mondja, hálásak a Mercedesnek, amiért kierőszakolták az új technikai direktívát.
SPA, BELGIUM - AUGUST 28: Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing prepares to drive on the grid during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 28, 2022 in Spa, Belgium. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Mint ismert, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a belga hétvégétől kezdődően szigorúan ellenőrizte az F1-es versenyautók függőleges oszcillációját, hogy elejét vegye a csapatokat év eleje óta súlytó delfinezés problémájának. A szövetség emellett szigorúbban ellenőrizte a kopólapok degradációját is, a csapatoknak pedig az Eau Rouge miatt nagyobb hasmagasságot kellett beállítaniuk versenyautóiknak. Christian Horner szerint ez kétségkívül a Red Bull kezére játszott, és többek között ennek is köszönhették, hogy Max Verstappen vezetésével domináns kettős győzelmet arattak.

„Anélkül, hogy tudnék minden részletet, feltehetően köszönetet kell mondanom Totónak [Wolff] a technikai direktíváért!” – mondta nevetve Horner. „Komolyra fordítva a szót: azt gondolom, ez a pálya kedvezett az erősségeinknek. Egy nagyon hatékony autónk van, és rendkívül jó beállításokat találtunk, Max pedig fenomenális formában versenyzett az első edzés első körétől kezdve.”

„Stratégiai okokból nyilván bevállaltunk itt a büntetést, és a 14. rajthelyet, ami gyakorlatilag a 13. pozíció lett. De természetesen Maxnak át kellett verekednie magát a mezőnyön, és nagyon hatékonyan csinálta mindezt az első néhány körben. Szóval hamarabb elért az élmezőnybe, mint vártuk, a lágy gumi pedig remekül működött nála ebben az etapban.”

„Utána pedig a tempó, ami a rendelkezésünkre áll Max és Checo [Perez] esetében is, elég volt ahhoz, hogy megelőzzük Carlost, és az egyik legdominánsabb teljesítményt nyújtsuk csapatként 2010 vagy 2013 óta. Abszolút egy szinten volt ez azzal az időszakkal, és kétlem, hogy bármikor is nyertünk volna a 14. rajthelyről. Ahogy mondtam, fenomenális teljesítmény volt, és óriási elismerés jár a színfalak mögött dolgozó embereknek, mert az, amit itt látunk, az csak a végtermék, a versenyzőknek pedig a lehető legjobban optimalizálniuk kell azt. A színfalak mögött viszont rengeteg hétköznapi hős dolgozik Milton Keynes-ben, akik fantasztikus munkát végeztek ezzel az autóval, és nyilvánvalóan az erőforrással.”

Horner azt mondja, az új technikai direktíva az ő teljesítményükre nemigen volt negatív hatással – ellentétben néhány más csapattal.

„Komoly jelentőséget tulajdonítottak, és rengeteg volt a várakozás a technikai direktívával kapcsolatban, ami talán többet ártott másoknak, mint nekünk. Mi nem igazán változtattunk azon, ahogy működtetjük az autót. Nyilvánvalóan ezen a pályán az autó fenekezése mindig problémát jelentett az Eau Rouge miatt, de ez nem egyedülálló dolog, minden csapatot érint.”

„Úgy gondolom, már láthattuk idén, hogy ha nagyobb hasmagassággal dolgozunk, akkor a mi filozófiánk egy kicsit talán más, mint néhány más csapaté. Lehet, hogy a következő versenyre kapunk egy technikai direktívát, miszerint kisebb hasmagassággal kell működtetnünk az autót!”

Horner szerint a Red Bull és Verstappen dominanciáját jól mutatja az is, hogy Charles Leclerc jó fél másodperccel volt lassabb, amikor a verseny végén megpróbálta megfutni a verseny leggyorsabb körét.

„Ezen a hétvégén Carlos [Sainz] tűnt a gyorsabb versenyzőnek kettejük közül. Charles balszerencsés volt azzal a sisakrostély-fóliával, ami a fékhűtőbe került, de úgy tűnt, nem is volt meg a nyers tempójuk” – fogalmazott a szakember. „Szóval érthető, hogy miért mentek rá arra az egy pontra. De azt hiszem, lassúra sikerült a kiállásuk, emiatt pedig Fernando [Alonso] mögé került, ami talán hátráltatta őket.”

Hirdetés

„Ugyanakkor viszont ez is demonstrálta a tempónkat, hiszen hiába volt ott a DRS az emelkedőn felfelé, és hiába voltak fent a lágy gumik egy 30 kg-mal kevesebb üzemanyagot cipelő autón, az a kör, amit Max futott még az utolsó etap első körében, szépen tartotta magát.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: Leclerc próbálkozása is demonstrálja, milyen erős volt a tempónk Spában
Colapinto rajthoz állhat Las Vegasban!
Tsunoda nem tudja, mivel bizonyíthatna még a Red Bullnak
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!