Az energiaital-gyárosok elképesztő dominanciát mutattak az elmúlt évad során: a világbajnoki sorozat 22 versenyéből 21-et megnyertek, így sorozatban másodszor szerezték meg a konstruktőri vb-címet, míg Max Verstappen harmadjára is az F1 legjobbja lett.
A kiváló teljesítménynek köszönhetően a Red Bull minden más csapatnál korábban elkezdhetett a 2024-es, RB20-as versenyautó fejlesztésére fókuszálni, hamarosan, februárban pedig végre pályára gurulhat az osztrákok új modellje. Mindeközben pedig az energiaital-gyárosok szépen lassan elkezdtek a 2025-ös, RB21-es versenygép fejlesztésére összpontosítani — erről Ben Waterhouse beszélt.
„Az RB20-as már legalább 6 hónapos, és már elkezdtük áthelyezni a figyelmünket az RB21-esre, habár az új szezon még el sem kezdődött” — idézi a Racecar Engineering a Red Bull teljesítményigazgatójának szavait.
A szakember nemrég arról is beszélt, a tavalyi modell gyengeségeit igyekeztek kijavítani 2024-re: „Tisztában voltunk azzal, hogy az RB19-esnek voltak jelentős korlátai. Ha megnézzük Silverstone-t, ott egyértelműen voltak gyengeségek. Vannak területek, melyeken fejlődni szeretnénk, legyen szó a gyors- vagy lassú kanyarokban nyújtott teljesítményről.”
„Ugyanakkor viszont egyértelmű erősségei is vannak az autónak, amikre építeni akarunk, miközben persze igyekszünk orvosolni a gyengeségeket.”