A Forma-1-es motorgyártók már gőzerővel dolgoznak az új regulák szerint készülő erőforrásaikon, a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda mellet pedig az Audi is részt vesz majd a küzdelmekben, a német gyártó ugyanis a Sauber partnereként érkezik majd meg a királykategóriába néhány év múlva.
A Red Bull pedig házon belül, újonnan felállított motorközpontjában végzi az új V6-os erőforrás fejlesztését Milton Keynes-ben: az energiaital-gyárosok rengeteg szakembert csábítottak át a Mercedestől, de érkeztek szakemberek a többi gyártótól is. Az osztrákok motorfejlesztését a Ford segíti, Dr. Helmut Marko állítása szerint pedig minden a tervek szerint halad.
„Kétlem, hogy technikailag lemaradásban lennénk. A Ferraritól, a Mercedestől, a Renault-tól és a Cosworth-től is hoztunk el embereket. És ott van a Ford is, mint partnerünk. Abszolút csúcsszakembereink vannak a belső égésű motorok terén. És van két igazán ragyogó elménk az elektronika oldalán” – magyarázta a Red Bull tanácsadója a Motorsport-Total.com című internetes lapnak.
„Augusztusban a teljes belső égésű motor az MGU-K-val és az akkumulátorral futni fog. Szóval ezen a téren mérföldekkel az Audi és mérföldekkel a Ferrari előtt járunk, a Mercedesszel pedig nagyjából egy szinten vagyunk.”
Marko ugyanakkor arról is beszélt, szeretné, ha történnének változások, mire az új motorszabályok életbe lépnek.
„A súly kockázati tényező. Az a silverstone-i baleset, melyet Max [Verstappen] elszenvedett 2021-ben, teljesen más lenne egy ennyire nehéz akkumulátorral. Már most is olyan autóink vannak, melyek súlyukat és méreteiket tekintve megközelítik a sportautók szintjét. A versenypályák viszont ugyanazok maradnak. Mindannyian szeretnénk, ha egy méterrel szélesebbek lennének, hogy tartani tudják a lépést az autók fejlődésével.”
„Szóval ebből kellene kiindulni. Az autóknak könnyebbeknek és kisebbeknek kell ismét lenniük. Ha tehát 30 literrel több üzemanyagra van szükség csak ahhoz, hogy feltöltsük az akkumulátorokat, az nem jó megközelítés.”
„Minden gyártó azt mondja, hogy az akkumulátornak feleekkora súlyú lesz, és kétszer ekkora hatótávú három év múlva. De ez nem tény.”
A 2026-ra tervezett motorszabályok szerint a belső égésű motor és az elektromos hajtás egyenlő módon, 50-50 százalékban járul majd hozzá a motorteljesítményhez, a Red Bull szerint viszont kicsit el kellene tolni ezt az arányt.
„Ezt kompenzálni lehetne 7 vagy 10 százalékkal kevesebb elektromos teljesítménnyel. E-üzemanyagokat használunk majd. Eltolhatnánk az arányokat 60:40 százalékra a belső égésű motor javára.”