Red Bull: Nem lesznek idén 2 másodperc alatti kerékcserék az F1-ben - F1VILÁG.HU

Red Bull: Nem lesznek idén 2 másodperc alatti kerékcserék az F1-ben

HIRDETÉS
Lassabbak lesznek a kerékcserék a 2022-es Forma-1-es idény során – erre számít a Red Bullt irányító Christian Horner, kinek csapata az elmúlt években a legjobb volt a bokszkiállások során.
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 12: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 makes a pitstop during Day Three of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 12, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Az idei szezonra teljesen megváltoztak a Forma-1 szabályai, emiatt pedig a versenyautók is gyökeres változásokon mentek keresztül. Nemcsak külsőleg alakultak át teljesen, de jóval nehezebbek is lettek: a technikai szabályzat szerint minimumsúlyuk az eddigi 752 kg helyett 795 kg lett, a bahreini tesztek során pedig további 3 kg-os emelést jelentettek be.

Emellett ráadásul a kerekek mérete is megváltozott: a csapatok idén már nem 13, hanem 18 colos abroncsokat használnak, ráadásul keréktakaró elemek is felkerültek az autókra. A Red Bull csapata az elmúlt négy idény során rendre a leggyorsabb volt a bokszutcában: tavaly a nyolc leggyorsabb kerékcserét ők abszolválták, egy alkalommal 1,88 másodperc alatt cserélték le az abroncsokat versenyautójukon versenykörülmények között.

„A kerékcserék egy kicsit lelassultak” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az F1 TV-nek. „A kerekek nehezebbek, ráadásul vannak rajtuk keréktakaró elemek is. Szóval kétlem, hogy 2 másodperc alatti kiállásaink lesznek, de remélhetőleg meg tudjuk közelíteni a 2 másodpercet.”

„Szerencsére az emelős emberünk, Olaf [Janssen] az egyik legnagyobb srác a csapatban, már ami a magasságát illeti. Nagy, erős dél-afrikai srác, márpedig itt szükség van az izomerőre, hogy felemeljük ezeket az autókat!”

Horner hozzátette, a 2022-es autók méretei a versenyzők dolgát is megnehezítik.

„Masszívak ezek az autók, olyanok, mint a hajók, főleg a lassabb kanyarokban. Majdnem 800 kg-ot nyomnak, 50 kg-mal nehezebbek, mint tavaly. Nagyobbak és hosszabbak lettek. De a tempós kanyarokban ugyanolyan gyorsak, ha nem gyorsabbak egy kicsit!”

„Az alacsony tempójú kanyarokban van különbség, igazából több, mint a gyors kanyarokban. Természetesen alkalmazkodniuk kell a pilótáknak ezekhez az autókhoz, a leszorítóerőhöz, az új szabályokhoz, de lenyűgöző, hogy milyen gyorsan képesek erre.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: Nem lesznek idén 2 másodperc alatti kerékcserék az F1-ben
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!