A sportot irányító testület még csütörtökön jelentette be, a versenyzők egészsége érdekében lépéseket tesz a pattogás visszaszorítására, így egy új technikai direktíva révén ellenőrzi majd a csapatok versenyautóit. Első lépésként alaposabban ellenőrzi majd az autó alján elhelyezett kopólapokat azok tervezését és kopását, Meg fognak továbbá határozni egy mérőszámot az autó függőleges irányú mozgása alapján, ami határértékként szolgál a vertikális oszcillációk szintjével kapcsolatban.
A Red Bull versenyzője, Max Verstappen még pénteken fogalmazott úgy, szerinte nem fair, hogy év közben változnak a szabályok csak azért, mert egy csapat nem tud megfelelően alkalmazkodni.
„Szerintem egy kicsit kiábrándító, hogy ismét év közben változnak a szabályok” – mondta a holland. „Nem is arról van szó, hogy nagyobb vagy kisebb hatással van ránk, mint más csapatokra, de nem kellene, hogy azért, mert egy csapat sokat panaszkodik, hirtelen megváltoztatják a szabályokat.”
Hasonlóképp vélekedik a Red Bull tanácsadója is, aki szintén a Mercedesre utalgatott nyilatkozatában.
„Ez teljességgel nonszensz” – mondta Helmut Marko a Kleine Zeitung című lapnak a szezon közbeni szabályváltozással kapcsolatban. „Csak azért, mert egy csapat nem boldogul a változtatásokkal, még nem kell módosítani a szabályokon! Egész egyszerűen meg lehet emelni az autót, és akkor eltűnik a probléma.”