Csak a Renault jöhet szóba, mint motorpartner 2016-ra a Red Bull Forma-1-es csapata számára, noha korábban arról szóltak a hírek, a Milton Keynes-i istálló azt fontolgatja, a Ferrari erőforrásaira vált.
Csak a Renault jöhet szóba, mint motorpartner 2016-ra a Red Bull Forma-1-es csapata számára, noha korábban arról szóltak a hírek, a Milton Keynes-i istálló azt fontolgatja, a Ferrari erőforrásaira vált.
Mindezt Dietrich Mateschitz, az energiaital-gyártó vállalat tulajdonosa árulta el újságíróknak nyilatkozva a spielbergi paddockban.
A Red Bull számos alkalommal figyelmeztetett már arra, ha nem változnak a motorszabályok, könnyen lehet, hogy vagy motorbeszállítójuk, a Renault, vagy ők maguk hátat fordítanak a Forma-1-nek.
„Nem fogunk bevállalni egy harmadik szezont ilyen körülmények között” – szögezte le Mateschitz, aki egyébként a Red Bull Ringen a Forma-1 teljhatalmú urával, Bernie Ecclestone-nal is egyeztetéseket folytat.
„Tavaly legalább meg tudtuk szerezni a konstruktőri második helyet, és három győzelmet is arattunk – idén viszont sehol sem vagyunk.”
Amikor a Red Bull esetleges távozásáról kérdezték, az üzletember így felelt: „Szükségünk van elkötelezettségre a Renault részéről, arra, hogy jelentős javulást akarjanak elérni, hogy képesek is erre, és harmadrészt, hogy tudják is finanszírozni mindezt.”
Mateschitz cáfolta, hogy egyeztetéseket folytatna a Volkswagen-csoporttal az istálló esetleges eladásáról, és kizárta annak lehetőségét is, hogy jövőre más motorszállítóval – például a Ferrarival – vágnak neki a bajnoki küzdelmeknek. Az üzletember leszögezte azt is, nem fognak saját maguknak motort építeni.
„Nem vagyunk motorgyártók. Partnercsapatként pedig le kell nyerni, hogy legalább 30-40 lóerővel gyengébb a motorod, és nincs esélyed a bajnoki címre.”
A Red Bull tulajdonosa mindazonáltal igyekezett leszögezni azt is, ha a vállalat kivonja F1-es csapatait a Forma-1-ből, az nem érinti az Osztrák Nagydíj jövőjét – mely a Red Bull Ringen 2020-ig biztosított.