Verstappen idei 9. győzelmét aratta a Hungaroringen, bár a szombati időmérő edzés nem alakult a legjobban számára. A címvédő sokat küszködött autójának egyensúlyával, a Red Bull versenytempója azonban ezúttal is parádés volt, így a második helyről rajtolva sima győzelmet szerzett.
„Amennyiben az autónk nincs az optimális formában, mint ahogy az történt a budapesti időmérőn is, érezhető, hogy a többiek közelebb kerülnek” – mondta Helmut Marko, majd hozzátette, a versenytempóval szerencsére nem volt gondjuk, Verstappennél pedig bőven volt tartalék.
„Ez igaz, jó nagy előnyben voltunk a versenytempót tekintve. Ami azt illeti, Max még gyorsabb is lehetett volna, egyáltalán nem feszegette a határokat.”
A szakember arra számít, Verstappen fölénye hétvégén, Belgiumban „még szembetűnőbben megmutatkozik majd”.
Az OE24 ezután megkérdezte Markót arról, ha valóban akkora a Red Bull előnye, mint ahogy azt a Mercedes-főnök Toto Wolff is állítja, mondván, mintha az ellenfelek Forma-2-es versenyautókkal versenyeznének a Red Bull F1-ese ellen, akkor Sergio Perez miért nem ér célba másodikként minden alkalommal.
„Már sokkal jobban teljesített, a 9. helyről küzdötte fel magát a 3. pozícióba” – válaszolta Marko. „Végre visszakerült a Q3-ba, szóval javuló tendenciát látunk.”
Arra a kérdésre, hogy igazak-e a hírek, miszerint kicsit rámorrant Perezre, amiért a mogyoródi nyitóedzésen összetörte autóját, ezáltal pedig újra láttatni vélte az RB19-es padlólemezét, Marko így felelt: „Mit akarnak most hallani? Szerencsére nem volt sok látnivaló, ellentétben a monte-carlói prezentációval.”
„A padlólemez felépítése rendkívül összetett, az aerodinamika pedig az autó kezelhetőségére van hatással.”