A holland pilóta öt versennyel az idei bajnokság vége előtt 12 pontos előnyben van a címvédő Lewis Hamiltonnal szemben, a szezon során azonban több alkalommal is balszerencse sújtotta.
Bakuban egy durrdefekt miatt vezető helyről volt kénytelen kiállni, míg a silverstone-i Brit Nagydíjon a Hamiltonnal való ütközés után csapódott a falba, Magyarországon pedig szintén rengeteg pontot veszített a Valtteri Bottas által okozott tömegbaleset miatt.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója éppen ezért azt mondja, jóval nagyobb is lehetne Verstappen pontelőnye.
„A legutóbbi három verseny előtt valójában attól féltünk, hogy jelentős lemaradásban leszünk” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes portálnak.
„A lényeg, hogy ezeken a versenyeken több pontot szereztünk, mint Hamilton – főleg azért, mert Hamilton Törökországban csak 5. lett, miközben Max a 2. helyen ért célba Szocsiban. Kétségkívül szerencsénk is volt itt az esővel.”
„De ami még inkább említésre méltó: Bakuban úgy veszítettünk, hogy ártatlanok voltunk, akárcsak Silverstone-ban és Magyarországban. Ha gondosan kiszámoljuk, mennyi pontot veszítettünk, akkor több mint 50-ről beszélhetünk ezen a három versenyen.”
„Ennek eredményeképp pedig csak 12 pont az előnyünk most. Szóval túléltük ezeket a buktatókat, és meg tudtunk birkózni a Mercedes formajavulásával is.”
Helmut Marko szerint Max Verstappennek még legalább két győzelemre lesz szüksége ahhoz, hogy megszerezze a világbajnoki címet.
„A hátralévő versenyeket elnézve szerintem legalább két további futamot meg kell nyernünk, hogy biztonságban legyünk, vagy úgymond magabiztosan vághassunk neki az utolsó versenynek” – magyarázta a Red Bull tanácsadója.
„A tengerszint felett magasan elhelyezkedő Brazília és Mexikó jelentősen jobban feküdhet nekünk. De annyi minden történt már idén. Az úgynevezett Mercedes-pályák nem voltak Mercedes-pályák, és ugyanez igaz volt a Red Bull-pályákra is.”
Arra a kérdésre, hogy mennyi esélye van Verstappennek megnyerni az idei bajnokságot, Marko így felelt: „Ha megnyerjük a következő két versenyt, akkor 60-40 Max javára.”
A szakember szerint a legapróbb részlet is döntő lehet az idei bajnoki küzdelem szempontjából, mégis főleg a versenyzőkön múlik a trófea sorsa.
„Annyira kiegyensúlyozott, hogy a napi forma, az aszfalt, és még a hőmérséklet is rendkívül fontos. Úgy tűnik, a Mercedes sokkal gyorsabban tudja jól beállítani az autóját. Nekünk egy jóval komplexebb autónk van, és átlagban tovább tart belőni, és csak két versenyző van, aki a legtöbbet tudja kihozni a versenygépekből. Hamilton a Mercedesnél, Max pedig nálunk.”
„Ami a kettes számú versenyzőket illeti, hála az égnek Perez is formában van, de Bottas is. Törökországban szenzációs versenyt futott, Austinban pedig átlagon felülit.”
„De végső soron a két kivételes versenyzőn múlik ez a párharc, nem számít, hogy a Mercedes, vagy épp a Red Bull autója a gyorsabb. Végső soron a versenyző jelenti a különbséget. És ezek a versenyzők annyira erősek, hogy Verstappen egy gyorsabb Mercedest is képes legyűrni kemény gumikon!”