Renault: Drága mulatság az 1000 lóerő - F1VILÁG.HU

Renault: Drága mulatság az 1000 lóerő

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Forma-1-es Red Bull és Toro Rosso motorpartnere, a Renault óvatosságra int a jelenlegi erőforrások 1000 lóerősre fejlesztésével kapcsolatban – a franciák attól tartanak, ismét drasztikusan megemelkednek majd a költségek.


A Forma-1-es Red Bull és Toro Rosso motorpartnere, a Renault óvatosságra int a jelenlegi erőforrások 1000 lóerősre fejlesztésével kapcsolatban – a franciák attól tartanak, ismét drasztikusan megemelkednek majd a költségek.

A Forma-1 Stratégiai Csoportja múl heti ülésén zöld utat adott a versenyautók jelentős átalakításának – ennek megfelelően 2017-re 1000 lóerős teljesítményt adhatnak le a jelenlegi V6-os hibrid motorok.

A csapatok úgy vélik, egyszerűbb és költséghatékonyabb megoldás pusztán több üzemanyag-használattal növelni a motorok teljesítményét, mintsem visszatérni a V8-as formulához.

A Renault-nál mindazonáltal úgy vélik, a költségeket ezúttal sem vették figyelembe.

„Én személy szerint imádnám az 1000 lóerőt, de szükségem van valakire, aki kifizeti” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault F1 ügyvezetője.

„Úgy hallottam, a kisebb, független csapatok nem készültek fel arra, hogy kifizessék az erőforrásokat. Ugyanakkor arról is értesültem, hogy 200 lóerővel kell erősebb motort építenünk, vagy ilyesmi. Szóval hogyan kössük össze a kettőt?”

„Ha találunk valakit, aki hajlandó fizetni ezért, akkor szívesen látom a dolgot. Örömmel megnézném a jelenlegi autókat és versenyzőket, hogy miképp birkóznak meg az 1000 lóerővel.”

„De nem könnyű megoldani, és nem is olcsó a dolog a jelenlegi szabályok közepette.”

Bár a motorgyártók nemrég egyeztettek a kérdésben, és arra jutottak, minimális változtatásokkal elérhetőek a többletlóerők, Abiteboul szerint a költségek így is jelentősen megemelkednek.

Hirdetés

„Néhány drasztikus változtatásra van szükség, főleg az üzemanyag-használat vonatkozásában. Újra kell méretezni a belső összetevőket a belső égésű motorban – márpedig, ha ezen változtatni akarunk, akkor az akkumulátorok méretén is módosítani kell, valamint az MGU méretén is.”

„Az egész erőforrást újra kell tervezni, szóval kicsit óvatosnak kell lennünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!