Túl sokat változtatott V6-os erőforrásán a 2017-es idényre a Renault, ennek köszönhető az, hogy az évad első felében rengeteget küszködtek motorjukkal.
A francia gyártó a tavalyi szezont követően úgy érezte, elérte motorjával azt a fejlesztési határt, mely után már nem tud jelentős mértékben javítani erőforrásán, így úgy döntött, a 2017-es idénynek egy teljesen új motorkoncepcióval vág neki.
A gyártónak azonban a szezon első felében komoly megbízhatósági gondjai támadtak, és vissza kellett térnie például az MGU-K 2016-os változatához. Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezetője elismerte, talán túl ambiciózusak voltak.
„Nem tűnök túl profinak, ha azt mondom önöknek, hogy számítottunk ezekre a problémákra, hiszen nem úgy tervezünk meg egy új motort, hogy azt várjuk, az nem is fog működni” – mondta a szakember a Motorsport.com-nak.
„De az igazság az – és ez nagyon frusztráló dolog még mindig –, hogy még mindig nem vagyunk jók abban, hogy elsőre megtervezzünk valamit.”
„Rengeteg munkát fektettünk a motorba, a belső égésű motor felépítése teljesen más, akárcsak az ERS-rendszer. De megkérdőjelezhetjük azt, hogy megérte-e ennyi mindenen változtatni a télen, és szintén szólva úgy gondolom, hogy egy kicsit túlvállaltuk magunkat.”
„Abiteboul hozzátette, a Renault gondjai csak tovább nőttek azzal, hogy a kezdeti műszaki problémák után elkezdték cserélgetni a hibás alkatrészeket.
„Ha egy csapatnak nehézségei vannak a megbízhatóságot tekintve, akkor elkezdi keverni a dolgokat a garázsban. Kiveszi az MGU-H-t az egyik motorból, a turbót egy másikból, az MGU-K-t egy harmadikból, és elkezd felépíteni egy szörnyeteget.”
„Ez több munkát is igényel, és nagyon megnehezíti a motoron dolgozó srácok munkáját, emiatt pedig jönnek az újabb hibák. És emiatt csak még rosszabb lesz a helyzet. Ez egy nagyon erős és erőteljes ördögi kör.”
„De a kasztnit tekintve is volt pár műszaki gondunk. Az utolsó Jolyon [Palmer] autójával esett meg a silverstone-i felvezető körben – annak semmi köze nem volt a motorhoz.”
„Ám ismét csak annak tudom tulajdonítani ezeket, hogy ez a csapat még nagyon fiatal. Rengeteg átvennivaló volt a szerelők területén, a gyárban. De egyre több lesz a szakembereink tapasztalata – számomra a minőség hiánya a tapasztalatlanságnak tudható be.”
Abiteboul hozzátette, biztos benne, a Renault jövőre jobb helyzetben lesz.
„Majdnem magunk mögött hagytuk már ezeket – de még nem teljesen. Ez az év a konszolidációról szól a motort tekintve is. Jövőre sokkal nagyobb lesz a stabilitás, és arra fókuszálhatunk, hogy növeljük a teljesítményt a bevetendő újítások segítségével, és remélhetőleg sokkal megbízhatóbbak leszünk.”