A Forma-1-ben négy csapatot is motorokkal ellátó Renault bízik abban, a soron következő, bahreini tesztre sikerül felülkerekednie azokon a problémákon, melyek Jerezben hátráltatták két hete.
A Forma-1-ben négy csapatot is motorokkal ellátó Renault bízik abban, a soron következő, bahreini tesztre sikerül felülkerekednie azokon a problémákon, melyek Jerezben hátráltatták két hete.
Az előszezoni felkészülés jövő héten folytatódik majd Bahreinben, a Renault partnercsapatai pedig nem lehetnek nyugodtak, a francia gyártó motorjaival ugyanis bőven voltak problémák az első teszten.
A Renault a jerezi gyakorlást követően filmforgatás céljából a Toro Rossóval és a Lotusszal is pályára gurult, Remi Taffin, a vállalat főmérnöke pedig elégedett az itt látottakkal.
„Főképp hardveres problémákkal néztünk szembe, és következésképpen voltak szoftveres gondjaink is” – mondta a szakember.
„Az első ilyen gond, amire rámutattunk, az energiatároló rendszer problémája. De voltak fejlesztéseink, melyeket a próbapadon, illetve a pályán is tesztelhettünk, hiszen volt két filmes napunk – minden a várakozásoknak megfelelően működött.”
„Szóval bízunk abban, hogy azok a gondok, melyek felmerültek az első teszten, mostanra megoldódtak, főleg a hardveres problémákra, illetve az energiatárolóra vonatkozóan.”
„A következő lépés nyilvánvalóan a szoftver lesz. Az első teszten elég gyenge volt a vezethetőség, ez főképp a gázadás kontrollálásánál, illetve kalibrációs kérdéseknél volt nyomon követhető. Az elmúlt két hétben a próbapadon ezen is próbáltunk javítani.”
„Most még kicsit le vagyunk maradva, de elvégeztük azt, amit eredetileg az első teszten végeztünk volna. Szóval rendben kell, hogy legyünk Bahreinre.”
„És voltak különféle integrációs problémáink is partnercsapatainknál. De a gyárban közösen dolgoztunk velük, és úgy tűnik, lezártnak tekinthetők ezek is. Készen állunk arra, hogy nekilássunk annak, amit az első teszten szerettünk volna csinálni, tehát le akarjuk tesztelni megfelelően a motort, és lehetőséget szeretnénk adni partnercsapatainknak arra, hogy felfedezzék saját autóikat.”
Bár a Lotus filmforgatása eredményes volt, a csapat ugyanis 100 km-t is meg tudott tenni új autójával, a Toro Rosso tesztnapján ismét problémák ütötték fel fejüket.
„Reméltük, hogy nem lesz semmiféle probléma, de újabbak jelentkeztek” – ismerte el Taffin.
„De őszintén szólva nem volt meglepetés. Tudtuk, mi van az autóban, és azt gondoltuk, sikerül teljesítenünk azt, amit az első filmes napon csináltunk a Lotusszal. De ez nem így lett. Az okokat jól tudjuk, és azóta dolgoztunk is ezen, de egy filmforgatási napon nem sokat tehetünk.”
„Ha egy bizonyos konfigurációval elkezdjük a napot, akkor azzal is kell teljesíteni, szóval nehéz reagálni.”
A szakember pontosan tudja, le vannak maradva riválisaikhoz képest, de állítja, nem igazak azok a pletykák, melyek szerint több hónapos hátrányban vannak a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest.
„Még le vagyunk maradva a tervekhez képest, de nem hónapokról van szó. Talán három hét a lemaradásunk, és a tervek szerint haladunk a felzárkózással. Úgy érkezünk most meg Bahreinbe, hogy elvégeztük azt, amit az első teszten szerettünk volna.”