A Renault-nál biztosak abban, képesek lesznek megfelelni legfőbb partnerük, a Red Bull elvárásainak, noha könnyen elképzelhető, hogy jelentős teljesítményjavulást csak a következő szezonban tudnak majd elérni.
A Renault-nál biztosak abban, képesek lesznek megfelelni legfőbb partnerük, a Red Bull elvárásainak, noha könnyen elképzelhető, hogy jelentős teljesítményjavulást csak a következő szezonban tudnak majd elérni.
Miután a motorfejlesztések be vannak fagyasztva idény közben, a Mercedesszel és a Ferrarival szemben nyilvánvaló hátrányban lévő Renault-nak nincs egyszerű dolga. Bár a franciák állítják, folyamatosan javítanak a technikán, partnerüket, a Red Bull folyamatős műszaki hibák hátráltatják, ráadásul a V6-os erőforrás teljesítménye is messze elmarad a riválisokétól.
Sebastian Vettel a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon motorhiba miatt nem jutott el a kockás zászlóig, csapattársa, Daniel Ricciardo pedig csak nyolcadik lett.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a verseny után úgy fogalmazott, elfogadhatatlan a Renault teljesítménye.
„Nagyon frusztráló, hogy ilyen helyzetbe keveredtünk” – mondta a szakember.
„Nyilván komoly sikereket értünk el a Renault-val közösen. Minden versenyünket és bajnoki címünket velük nyertük meg. De a helyzet momentán nem javul. A megbízhatóság elfogadhatatlan. A teljesítmény elfogadhatatlan. Kell, hogy valami változzon a Renault-nál. Így nem folytatódhat. Ez nem jó sem a Renault-nak, sem a Red Bullnak.”
A Renault ügyvezető-helyettese, Rob White elmondta, bár a szezon végéig nehéz lesz fejlődniük, az, hogy télen ismét lehetőség lesz a fejlesztésekre, sokat segít majd.
„A szezon során nagyon korlátozott lehetőségek vannak a hardver specifikációjának módosítására” – mondta a szakember.
„Eddig még nem sikerült elérnünk azt a mérföldkövet, amire képesek vagyunk. De keményen nyomjuk a fejlesztéseket, és sokkal jobb lehetőségeink lesznek erre, amikor 2015-re változtathatunk a specifikáción.”
„Momentán a szabályok rendkívül egyértelműek: nem változtathatunk a specifikáción az FIA jóváhagyása nélkül, márpedig a teljesítmény növelése érdekében aligha járulnak hozzá ehhez.”
Bár a megszorítások miatt a Renault-nak nincs sok esélye arra, hogy csökkenti jelentős lemaradását a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, White szerint azért képesek lehetnek az előrelépésre.
„Sikerült fejlődnünk eddig is, és közelebb kerülnünk, de persze még sok munka vár ránk, és további fejlesztések várhatóak. De természetesen hosszabb távra is tervezünk, és a szabályok miatt ezeket a fejlesztéseket csak télen vethetjük be, a jelenlegi szezon során nem.”
Ugyan a fejlesztések befagyasztása megnehezíti a Renault dolgát, White kifejtette, nem mentségként használják a szigorú Forma-1-es szabályokat.
„Ezen technikai- és sportszabályzatok mellett kell dolgoznunk, a feladatunk az, hogy a legjobbat hozzuk ki belőlük. Nem világos, hogy másmilyen homologizációs előírások mellett jobb, vagy éppen rosszabb teljesítményt nyújtanánk-e.”
A szakember elismerte, a legnagyobb hibát azzal követték el, hogy túl későn kezdték el a motorfejlesztést.
„Nem sikerült elérnünk céljainkat, szóval nem vagyunk elégedettek. Nem vagyunk elég gyorsak a pályán ahhoz, hogy partnercsapataink elégedettek legyenek velünk, így utólag jobb lett volna, ha másképp csinálunk bizonyos dolgokat, és más a végkifejlet.”