A Renault szerint nem kell tartanunk attól, hogy az új szabályok miatt 2014-ben unalmas versenyeket láthatunk majd a Forma-1-ben.
A Renault szerint nem kell tartanunk attól, hogy az új szabályok miatt 2014-ben unalmas versenyeket láthatunk majd a Forma-1-ben.
A jövő évben új motorformula lép életbe a száguldó cirkuszban, a jelenlegi 2,4 literes V8-as erőforrásokat 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják majd.
A Forma-1 csapatai már gőzerővel készülnek a következő idényre, sokan azonban attól tartanak, a megfelelő üzemanyag-hatékonyság miatt a versenyzők kevésbé lesznek majd bevállalósak a versenypályán.
A Renault Sport F1 technikai igazgatója, Naoki Tokunaga azonban elárulta, az üzemanyaggal jövőre sem lesz több probléma, mint idén.
„Azt gondolom, látvány tekintetében a versenyek másmilyenek lesznek, de még így is izgalmas futamok várnak ránk” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.
„Azokon a pályákon, ahol oda kell figyelni az üzemanyagra, nem fogsz célba érni, ha padlógázzal nyomod végig. Mivel spórolni kell az üzemanyaggal, lesznek különbségek az átlagos motorerő, illetve a maximális motorerő között. De ez azt is jelenti, hogy a maximális motorerő elérhető lesz, amikor egy adott versenyző vagy csapat akarja. Szóval, ha valaki szeretne megelőzni egy másik autót, akkor képes lesz rá.”
„Utána pedig kicsit többet kell majd spórolnia. Sokkal változatosabb stratégiák lesznek tehát.”
Tokunaka szerint nem okoz majd különösebb nehézséget a tény, hogy jövőre maximum 100 liter üzemanyagot cipelhetnek magukkal a versenyautók, hiszen a csapatoknak manapság is minimalizálniuk kell a fogyasztást, hogy gépeik minél könnyebbek legyenek.
„Hallottam, hogy néhányan amiatt aggódnak, hogy lesznek, akik kifogynak az üzemanyagból, vagy nem fognak a versenyzők harcolni egymással, hogy célba tudjanak érni. De kétlem, hogy több üzemanyag-elfogyás lesz majd, mint idén. Már most is a lehető legkevesebb üzemanyaggal vágunk neki a versenyeknek.”
„Nem akarunk felesleges üzemanyagot látni a tankban a leintés után, szóval most is kezelnünk kell a fogyasztást. Ugyanez lesz a helyzet jövőre is, semmi sem változik.”
Habár az üzemanyaggal való takarékoskodás kulcsfontosságú lesz jövőre, a Renault Sport F1 ügyvezetője, Rob White szerint ezt okos motorvezérlésekkel fogják megoldani, nem pedig azzal, hogy utasítják a versenyzőt, nem nyomja olyan keményen.
„A versenyző padlóig fogja nyomni azzal a motorral, melyet úgy kalibrálunk, hogy ne fogyasszon többet az adott üzemanyag-mennyiségnél” – mondta a szakember.
„Szóval nem arról lesz szó, hogy a versenyzők félgázzal körözgetnek majd a pályán. Az a versenyző fog nyerni, aki a rajttól a célig a leggyorsabb lesz, ez alapvető, és ugyanez marad a helyzet.”