A Forma-1-ben érdekelt motorszállítók nem tudnak semmit tenni annak érdekében, hogy hangosabbá tegyék az új, 1,6 literes V6-os erőforrásokat.
A Forma-1-ben érdekelt motorszállítók nem tudnak semmit tenni annak érdekében, hogy hangosabbá tegyék az új, 1,6 literes V6-os erőforrásokat.
Az új motorokat rengeteg kritika érte az elmúlt időszakban, főleg a hanghatások miatt. A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone elárulta, szeretné, ha tennének valamit annak érdekében, hogy hangosabbá tegyék az új erőforrásokat, erről pedig már egyeztetett is a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Jean Todttal is.
Remi Taffin, a Renault pályaműveletekért felelős vezetője azonban elárulta, nincs mód arra, hogy változtassanak a helyzeten, hacsak nem változtatnak a Forma-1 jelenlegi szabályain.
„Két komoly összetevő irányítja mindezt. Az egyik a fordulat: 18 ezres fordulatról 12 ezres fordulatra mentünk le idén” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.
„Fontos kimondani, hogy a szabályok miatt van mindez, hiszen 15 ezres fordulat a maximum, de az üzemanyag-átfolyás korlátozása miatt 12 ezres maximális fordulattal működik a motor, legyen szó a Ferrariról, a Mercedesről, vagy a Renault-ról. Az egyenesek végén 10-11 ezer is lehet.”
„Ez nagy különbséget jelent, hiszen tavaly 18 ezres fordulaton használtuk őket. Most a lelátók környékén nagyjából 10 ezerről beszélünk.”
„A másik összetevő pedig a turbó. A kipufogógázok útjába helyeztünk egy elemet, ami tulajdonképpen olyan, mintha egy párnát nyomnánk valakinek az arcába. Ha ezeket a dolgokat kombináljuk, megkapjuk a mostani eredményt.”
Taffin kifejtette, a fordulatszám növelésével hangosabbá lehetne tenni a motorokat, a jelenlegi szabályok – például a 100 kg/h-s üzemanyag-átfolyási limit – mellett azonban erre nincs mód.
„Ha más hangokat akarunk, fel kell emelnünk a fordulatszámot. Viszont ennek nincs értelme, ha megnézzük az üzemanyag-áramlásra vonatkozó regulákat. A kipufogóprofillal nem tudunk mit kezdeni.”