A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul szerint a Forma-1 érintettjeinek komoly fejtörést okoz majd, hogy megállapodjanak a 2021-től érvényes motorszabályokról.
Az új motorformulával kapcsolatban már megkezdődtek az egyeztetések, hiszen a jelenlegi motorszabályok 2020 végéig vannak érvényben a Forrma-1-ben.
Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezetője azt mondja, bár abban mindenki egyetért, hogy mik a problémák a jelenlegi motorformulával, a megoldás megtalálása közel sem lesz ilyen egyszerű.
„Ez tipikusan egy olyan terület, ahol nem lesz könnyű megoldást találni a technológia, illetve a kérdéskör komplexitása miatt” – mondta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak.
„Muszáj kielégíteni az autógyártók igényeit, akik a jelenlegi formában finanszírozzák a sportágat. Talán egy másik modellt lehetne találni, melyben az autógyártók nem olyan fontosak a sportág üzleti modell szempontjából, de jelenleg nem ez a helyzet.”
„És a rajongók, illetve partnercsapatok igényeit is ki kell elégíteni, úgyhogy egyáltalán nem könnyű megoldani ezt a kérdést. Azt gondolom, lehet konszenzusra jutni azzal kapcsolatban, hogy mi jó, és mi rossz a jelenlegi formulában. De megoldást szerintem sokkal nehezebb lesz találni.”
„És ennek nemcsak politikai okai vannak, illetve nem az az oka feltétlenül, hogy azok, akik jelenleg a csúcson vannak, próbálják megőrizni az előnyüket. Nehéz lesz megtalálni a megfelelő választ a diagnózisra, amit alapvetően szerintem osztanak a csapatok, az FIA és a Liberty.”
A kezdeti egyeztetéseken egyébként szó esett arról, hogy a hibrid rendszereket megtartanák az új formulában is, emellett pedig a motorok hangjára is nagyobb figyelmet fordítanának.
„Az elektrifikáció nem fog eltűnni, ez biztos, szükségünk van a hibridekre. Viszont azt nem engedhetjük meg, hogy mindez a show kárára menjen. Szükség van a hangokra, szükség van arra, hogy kirobbanóak legyünk a rajongók előtt, és ez jelenleg nincs meg.”
A Renault már régóta hangoztatja, hogy a költségekre is nagy hangsúlyt kell fektetni: a vállalat szerint a költségvetési plafon bevezetése lenne a megoldás.
„Anélkül, hogy túlságosan belemennék a technikai részletekbe, el kell mondanom – és ezt a véleményt is osztják az érintettek –, hogy a jelenlegi motorok túl drágák a gyártóknak és a partnercsapatoknak. A költségvetési sapka pedig segíthet ebben – ezzel mindannyian egyetértünk.”
„De merre megyünk tovább? Nagy kihívás lesz, viszont ez egy közös kihívás. És nagyon bízom abban, hogyha az F1-es paddock agytrösztjei összeülnek, sikerül megoldást találnunk.”