A Williamsnek nemcsak autóján, de működésén is javítania kell annak érdekében, hogy a továbbiakban is az élmezőnyben tudjon harcolni – ezt mondta kedden egy interjúban Rob Smedley, az istálló teljesítményért felelős főmérnöke.
A Williamsnek nemcsak autóján, de működésén is javítania kell annak érdekében, hogy a továbbiakban is az élmezőnyben tudjon harcolni – ezt mondta kedden egy interjúban Rob Smedley, az istálló teljesítményért felelős főmérnöke.
Valtteri Bottas a győztes Sebastian Vetteltől mintegy 70 másodperccel lemaradva végzett az ötödik helyen Malajziában, míg csapattársa, Felipe Massa hatodik lett.
A Williams az elmúlt évet pazar formában zárta, hiszen a Mercedes mögött a legjobb csapat volt a nyers tempó tekintetében.
A Maláj Nagydíjat követően viszont úgy tűnik, a Ferrari egyértelműen a grove-i istálló elé került.
„Tovább kell folytatnunk a teljes csomag fejlesztését” – mondta Smedley.
„Keményen kell nyomnunk, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy gyorsabb ütemben fejlesztünk, mint ők.”
A Williams sokat küszködött a gumikezeléssel a szepangi hőségben, és három kerékcserével tudta csak abszolválni a futamot, míg a Ferrarinak sikerült két kiállással eljutni a célig.
„A Mercedestől és a Ferraritól is le vagyunk maradva tempóban, és keményen kell dolgoznunk azért, hogy javítani tudjunk ezen. Ugyanakkor pedig a gumikezelésre is gondot kell fordítanunk.”
„Azt gondolom, nem vagyunk a legrosszabb ebben a tekintetben, de nem is a legjobbak. Miért voltak olyan autók a mezőnyben, melyek eggyel kevesebb kiállással célba tudtak érni? Ez kulcskérdés. Nem arról van szó, hogy visszatekintve elmondhatjuk, ’ó, meg tudtuk volna csinálni eggyel kevesebb kerékcserével’, mert nem tudtuk volna.”
A Williams az előszezoni teszteken egy teljes napot szentelt annak, hogy javítson kerékcseréin, ám Malajziában mindkét autó esetében voltak hibák.
„Van tennivalónk. Muszáj javítanunk a kerékcseréink következetességén, mivel voltak jó kiállásaink, de aztán mindkét autóval voltak lassú cserék is. Ami pozitívum, hogy két olyan probléma merült fel, ami korábban még nem. Az egyik a kerékmelegítő paplanok levétele volt a kettős kiállásnál, egyszerűen nem voltunk elég gyorsak ebben.”
„A másik gond Felipe esetében volt. Az emelő nem illeszkedett megfelelően a hátsó ütközési struktúrához, szóval nem tudtuk leengedni az autó hátulját. Meg kell vizsgálnunk ezeket a dolgokat, hogy a továbbiakban ne fordulhassanak elő ismét.”