A Red Bull ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo azt mondja, a Renault motorgondjai több fronton is érzékenyen érintik csapatát, autójukat ugyanis nem tudják olyan jól beállítani, mint szeretnék.
A Red Bull ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo azt mondja, a Renault motorgondjai több fronton is érzékenyen érintik csapatát, autójukat ugyanis nem tudják olyan jól beállítani, mint szeretnék.
2014-ben a Mercedes fölénye ellenére Ricciardo három futamot is meg tudott nyerni, az RB10-es versenygép ugyanis időnként képes volt kompenzálni a motorbeli hátrányt.
A Renault azonban az idei évre még inkább visszaesett a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, a Red Bull így csak negyedik a konstruktőri tabellán.
„Idén jobban küszködünk a féktávokon – nem hiszem, hogy olyan jól érezzük az autót fékezés közben” – mondta Ricciardo.
„De egy kicsit már sikerült javítani ezen, szóval fejlődünk. Minden a kigyorsításokkal kezdődik, de ami a kanyarbejáratokat illeti, szerintem egyetlen egy versenyző sem fogja azt mondani, hogy már elég jó benne.”
„Még amikor a Mercedes onboard-felvételeit néztem, akkor is láttam, hogy csúszkálnak itt-ott.”
A Red Bull esete azért sem egyszerű, mert a csapat úgy próbálja kompenzálni a gyenge motorerőt, hogy elvesz a leszorítóerőből – ez pedig kétségkívül nem segít a tempós kanyarokban, illetve – ahogy Ricciardo mondja – a féktávokon.
„Rengeteg mindent lehet összefüggésbe hozni a gyenge motorerővel. Mindig arra panaszkodunk, hogy az autó csúszkál, egyszerűen nem tudunk olyan sok leszorítóerőt tenni az autóra a gyenge motor miatt.”
„Bizonyos területeken érezzük, hogy ez nem jó, mindazonáltal az biztos, hogy én személy szerint nem érzem optimálisnak a dolgot. Monaco volt az első olyan helyszín, ahol sikerült mindent kihoznunk a csomagból, és az volt idei legjobb versenyünk.”