Nico Rosberg végzett az élen az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén, így magabiztosan várhatja az időmérőt. A Mercedes német versenyzője mögött Jenson Button és Fernando Alonso futott be.
Nico Rosberg végzett az élen az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén, így magabiztosan várhatja az időmérőt. A Mercedes német versenyzője mögött Jenson Button és Fernando Alonso futott be.
Nico Rosberg magabiztosan nyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj harmadik és egyben utolsó szabadedzését, ahol nem kevesebb, mint 1.391 másodpercet adott az őt követő Jenson Buttonnak.
A Mercedes W05-ös versenygépe mindkét keveréken a leggyorsabb volt a mezőnyben, hiszen mind Rosberg, mind csapattársa, Lewis Hamilton az élen állt az egyórás tréning elején, mikor a közepes keverékekkel köröztek a versenyzők.
Rosberg a lágy gumikon egyedüliként futott 1:29-es időt, míg Hamilton is kiváló tempót diktált, az első szektorban lila időt futott, ám aztán nem tudta kihozni autójából a maximumot a kör további részében, ezért végzett csak a negyedik helyen, másfél másodperces hátrányban – mely eredmény nem reprezentatív.
A leintés előtt néhány esőcsepp is megjelent a kamerák lencséin, a szél is jóval nagyobb volt, mint tegnap, ami többeket meg is viccelt, számos pályaelhagyásnak lehettünk szemtanúi.
Button például a McLaren gyenge egyensúlyára panaszkodott a kanyarok be- és kijáratánál, ám ennek ellenére a lágy gumikon elég gyors tudott lenni ahhoz, hogy bejöjjön a második helyre, Fernando Alonso elé.
A Ferrari spanyolja gyorsabbnak bizonyult csapattársánál, Kimi Räikkönennél, aki többször is szélesen vett íveket, és végül 1.7 másodperces hátrányban az élen befutó Rosberggel szemben, a hetedik lett.
A Red Bullnál Daniel Ricciardo volt a gyorsabb, az ötödik lett, míg márkatársa, Sebastian Vettel 2.880 másodperces hátrányban csak a 12. helyig jutott, miközben a gyenge kigyorsításokra panaszkodott.
A Williams számára kevésbé volt eredményes az edzés, mint tegnap, Felipe Massa éppen, hogy csak befért az első tízbe, míg Valtteri Bottas mindössze két, nem mért kört teljesített az FW36-tal. A finn továbbá egy öt rajthelyes büntetésre számíthat, miután csapata jelezte, hogy váltót kell cserélni autójában.
Esteban Gutierrez szintén váltóproblémákra panaszkodott, így a tréning java részét a Sauber garázsban töltötte.
Mind a Lotus, mind a Marussia kihasználta a szezon során rendelkezésére álló hat jóker lehetőséget, és megszegte a kényszerpihenőt, így órákig dolgozhatott a garázsban. A Caterham végül pályára küldhette versenygépét, a tegnapi hiányzás után.