A korábbi Kanadai Nagydíj promótere, Normand Legault szerint rossz a sport üzleti modellje, ugyanis a rendszer egy időzített bomba, és csak idő kérdése, hogy mikor robban, hiszen sokáig már nem tartható a jelenlegi állapot.
A korábbi Kanadai Nagydíj promótere, Normand Legault szerint rossz a sport üzleti modellje, ugyanis a rendszer egy időzített bomba, és csak idő kérdése, hogy mikor robban, hiszen sokáig már nem tartható a jelenlegi állapot.
A szakember szerint a legnagyobb probléma az, hogy a Forma-1 többségi tulajdonosa, a CVC Capital Partners csak úgy tudja törleszteni adósságait, ha egyre több pénzt kér a szervezőktől a futamok rendezéséért.
A versenyhelyszíneknek nem kevesebb, mint 50 millió dolláros jogdíjat kell fizetniük azért, hogy részesei lehessenek a forma-1-es versenynaptárnak, ám ezt az összeget még abban az esetben sem lehet kitermelni, ha teltház van a hétvégén, ami egyre ritkábban fordul elő – különösen a jelenlegi gazdasági helyzetben.
“Ilyen áron egyszerűen nem lehet nyereséges a futam rendezése a szervezőknek, teljesen mindegy, miként számolják a profitot” – mondta Legault a La Presse c. lapnak adott interjújában.
“A kormány által is támogatott Ausztrál Nagydíj szervezői éves szinten 40 millió dollár veszteséget termelnek. Meddig lehet ezt elviselni? Egy idő után valaki felteszi majd a kérdést, hogy valóban megéri? Meg kell kérdőjelezned ezt az üzleti modellt.”
Az elmúlt időben több helyszín is búcsúzott az F1-től, nagyban azért, mert nem tudták fizetni a részvételi díjat, vagy ha ki is tudták volna fizetni, tisztában voltak azzal, hogy nyereséget biztosan nem tudnak termelni.
“Vannak jelei annak, hogy valami nagyon nincs rendben. A francia motorsport szövetség lemondott a versenyről az idei évben, Hockenheim nem rendez futamot 2010-ben, illetve Kína sem döntött még arról, részt vesz-e a bajnokságban 2010 után” – folytatta a kanadai szakember.
A sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone természetesen hallani sem akar minderről, miközben egyre több tradicionális versenynek mond búcsút, és jól tejelő arab és ázsiai országok után kutat, fittyet hányva arra, van-e érdeklődés helyi szinten a Forma-1 iránt.
Legault szerint ez egyáltalán nem jó stratégia, és inkább azzal kellene foglalkoznia, hogy biztosítsa a Forma-1 hosszú távú jövőjét, ugyanis egyelőre még azt sem lehet tudni, ilyen körülmények között meddig húzhatja a sport, különösen úgy, hogy még mindig nincsen aláírva az új Concorde Egyezmény, így a csapatok akár már holnap távozhatnak.
“Rendben van, hogy van egy ötéves szerződésed, de ki tudja, hogy mi lesz öt év múlva. Mi történik akkor, ha a nagyok egy másik szériában folytatják? Mit is vásárolsz valójában évi 30 millió dollárért? Hol van a garancia?” – tette fel a kérdést a szakember, aki szintén ebben az interjúban arra buzdította a csapatokat, hogy hozzák létre saját bajnokságukat.