A hétszeres világbajnok a melbourne-i futam első szakaszában volt kénytelen kiállni, miután autójának erőforrása leállt, mert egy szenzor problémát érzékelt. A V6-os aggregátot visszaküldték a Mercedes brixworth-i motorközpontjába, az alapos vizsgálatokig pedig nem lehetett tudni azt sem, hogy az erőforrás újra bevethető lesz-e.
A Mercedes analízise azonban a Japán Nagydíj előtt arra az eredményre jutott, a motor végleges károkat szenvedett, így azt nem is lehet újra beépíteni Hamilton autójába. A német istálló szerint nem tervezési probléma okozta az erőforrás meghibásodását, feltehetően minőségi problémák merültek fel a gyártási folyamat során.
A Forma-1-es versenyzők idén is négy erőforrást használhatnak fel büntetlenül a szezon során. Az, hogy Hamilton ezek közül egyet már elveszített, azt jelenti, hogy valószínűleg az évad egy későbbi pontján rajtbüntetést kap majd.
A Mercedes szerint egyébként egyszeri meghibásodásról van szó, így a csapatnál nem tartanak attól, hogy a többi erőforrással hasonló problémák ütik fel a fejüket.