A brit szakember Red Bulltól való távozásáról már hónapok óta tudni lehet: az osztrák istálló Forma-1-es fejlesztéseiben jó ideje nem vesz részt, hivatalosan pedig 2025 első negyedévének végén köszön el az energiaital-gyárosoktól. A neves tervezőmérnök több Forma-1-es csapattal is tárgyalásokat folytatott az elmúlt időszakban, köztük volt a Ferrari, a Williams, az Alpine és az Aston Martin is.
Úgy tudni, Newey végül az Aston Martinnal állapodott meg, még júniusban el is látogatott a csapat silverstone-i központjába, ez a látogatás pedig állítólag kulcsfontosságú szerepet játszott a döntésében. Bár a megállapodás már egy ideje megszületett a felek között, Newey a Red Bull-lal kötött megállapodása értelmében mostanáig nem kommunikálhatta ezt – a felek ugyanis egy szeptemberi dátumban egyeztek meg ezzel kapcsolatban.
Egybehangzó brit médiajelentések szerint az Aston Martin még a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Azeri Nagydíj előtt bejelenti Adrian Newey szerződtetését. A brit csapathoz nemrégiben további komoly szakemberek érkeztek: a nyári szünet előtt bejelentették, hogy a Mercedes egykori motorfőnöke, Andy Cowell veszi át a vezérigazgatói feladatokat Martin Whitmarsh-tól, és azt is tudni lehet már, hogy a Ferrari eddigi technikai igazgatója, Enrico Cardile is az Aston Martinnál folytatja F1-es pályafutását.
Adrian Newey korábban a Williams, a McLaren és a Red Bull csapatát is hozzásegítette világbajnoki címekhez az általa tervezett autókkal, korábban pedig többször nyilatkozta már, pályafutása során nagyon szívesen dolgozott volna együtt Fernando Alonsóval – ami az Aston Martinhoz való átszerződésével most megvalósulhat.
A brit istálló csapatfőnökét, Mike Kracket még Monzában kérdezték a Newey-val kapcsolatos pletykákról, ő azonban próbált ködösíteni a tervezőlegenda szerződtetése kapcsán.
„Nos, ezek még mindig csak pletykák. És azt gondolom, nem pusztán egy ember feladata rendbe tenni a dolgokat” – mondta a brit szakember. „Inkább az a lényeg, hogy mi van most, és mi az, amit gyártunk; meg kel értenünk, mi megy a helyes irányba, és mi megy a rossz irányba. Meg kell próbálnunk jobban felkészülni 2025-re.”