Russell parádés versenyt futott Spa-Francorchamps-ban, és végül egy kiváló egykiállásos taktikával megnyerte a Belga Nagydíjat — végül azonban kizárták őt, miután autója a technikai szabályzat által meghatározott minimumsúly alatt mérlegelt.
A Mercedes a versenyt követően azzal indokolta a problémát, hogy az egykiállásos stratégia miatt a Pirelli abroncsai a vártnál jobban koptak, Russell ugyanakkor Zandvoortban megerősítette, a verseny rajtja előtt ő maga is a megszokottnál könnyebb volt.
„Tudtam a verseny előtt, hogy egy kicsit könnyebb voltam a kelleténél, de már túl késő volt ahhoz, hogy jelentős változtatást tegyek anélkül, hogy megennék egy steaket vagy valami hasonlót, ami valószínűleg nem a legjobb verseny előtti rutin lenne” – magyarázta a Mercedes versenyzője csütörtökön, Hollandiában.
„A folyamatok nem voltak teljesen készen arra, hogy mindenféle forgatókönyvet lefedjenek… vannak dolgok, amiket utólag jobban meg lehetett volna csinálni, és a jövőben jobban is fogunk csinálni. És mint mindig, először hibáznod kell, hogy felismerd, van egy probléma.”
Russell aztán kifejtette, balszerencsések voltak, és végül „három-négy tényező” is szerepet játszott abban, hogy végül kizárták őt, és elveszítette a győzelmet Belgiumban.
„Egyértelműen nem végeztünk elég jó munkát, de egyszerűen több tényező együttállása volt, amivel túlléptük az elvárásainkat azzal kapcsolatosan is, hogy mennyi súlyt veszítünk.”
„Én magam is egy kicsit több súlyt veszítettem a verseny alatt, mint amire számítottunk. A gumik is sokkal többet veszítettek, mint vártuk. A kopólemez is jobban kopott, mint gondoltuk. És ez a három-négy tényező együttesen juttatott minket a határvonalon túlra.”
Nyitókép: Tóth Zsombor