A brit versenyző a Mexikói Nagydíj második szabadedzésének korai szakaszában csapódott a falnak, miután múlt hétvégén Austinban már komoly károkat okozott autójában az időmérőn. A baleset miatt Russell W15-ösének újabb nagyjavításra lesz szüksége, hogy indulhasson a harmadik szabadedzésen és az időmérőn a mexikóvárosi versenypályán.
Toto Wolff a német Sky Sport F1 televíziónak nyilatkozva elmondta, hogy az autó alvázát várhatóan megtarthatják, de minden mást cserélniük kell.
„A régi alvázat megtarthatjuk, de minden mást ki kell cserélni” – mondta az 52 éves csapatfőnök az edzés után. „A motort ki kell venni, a sebességváltót ellenőrizni kell, és utána minden mást is. Az autó két sarka teljesen megsérült. Ez komoly kár.”
„Komoly bajban vagyunk. Mindannyian küzdünk azért, hogy a költségvetési plafon alatt maradjunk, és természetesen volt egy komoly balesetünk Kimivel is [Antonelli] Monzában, aztán a múlt héten George-dzsal [Austinban], és most megint ezen a hétvégén.”
Russell a mexikói pálya középső szektorában, a 8-as kanyar külső ívén futott rá a kerékvetőre, ami instabillá tette az autót, és oldalirányban csapódott a falnak. A kétszeres nagydíjgyőztes láthatóan megviselten szállt ki az autóból a baleset erejétől, de a kötelező orvosi vizsgálatot követően megkapta az engedélyt a folytatásra, így nincs akadálya annak, hogy részt vegyen a Mexikói Nagydíj további programjában.
Wolff elárulta, hogy a baleset hatalmas, 35G-s erőhatással járt, ami meghaladta az FIA elővigyázatossági küszöbét. „35G volt” – nyilatkozta az osztrák csapatfőnök. „Ez igazán nagy erejű ütközés volt. Elvitték az orvosi központba, de jól van. Az autó persze nagyon megsérült… de szerencsére vannak [tartalék] alkatrészeink.”
Az austini baleset egyébként azért is volt fájó a Mercedesnek múlt hétvégén, mert Russell a csapat számos új alkatrészét összetörte, így azokat kénytelenek voltak visszaküldeni az angliai központba. A csapat amerikai újításait így Mexikóban kizárólag Lewis Hamilton használja.