Russell a hétvégét megelőzően döntött úgy, hogy eggyel kisebb számú cipőben kíván versenyezni annak érdekében, hogy kényelmesen elférjen a cockpitben. A legnagyobb kihívást azonban a kormány kezelése okozta számára, a szabadedzések és a kvalifikáció során is többször véletlen hibákat vétett a rendszerek aktiválása során.
„Azt hiszem a legjobb az lett volna, ha múlt héten nem vezettem volna a Williams autóját a hosszabb körön, és most a Mercedesbe tiszta fejjel ülhettem volna be” – felelte a Motorsport.com kérdésére arra vonatkozóan, hogy mennyit tanult az előző, bahreini versenyből a saját autójával.
„Múlt hétvégén magamba kódoltam, hogy ezen a ponton fékezek, azon a ponton pedig fordulok az egyes kanyarban. Ezt csináltam, így tettem. De ez az autó teljesen más” – fogalmazott Russell.
„Mindennek más eljárási módja van most. Megtanulni ezt a folyamatot, a kormányt… Az első szabadedzés valóságos zűrzavar volt számomra – itt és ott is rossz gombokat nyomogattam” – számolt be első élményeiről a brit.
„Az időmérőn véletlenül üresbe kapcsoltam az autót valami más helyett!”
„Ez azért történhetett, mert a williamses rutin jött elő” – magyarázta hibáját F1-es pályafutása legjobb időmérését követően 2018 Forma-2-es bajnoka.
„Ez természetes dolog. Megtörténik, mert nem is gondolkodsz éppen.”
„A Mercedes mindent megpróbált akár fizikailag is módosítani annak érdekében, hogy könnyebb legyen számomra.”
„Rengeteg munka van mögöttünk, és beletelik még egy kis időbe, sőt akár néhány versenybe is, amire mindent megértek.”
„Totótól kérek még újabb és újabb lehetőségeket, hogy a javíthassam az elkövetett hibáimat” – zárta viccelődve gondolatai Russell.