PowerPoint-prezentációval próbálta elősegíteni esélyeit George Russell arra, hogy már 2018-ra a Williams versenyzője legyen. A brit végül jövőre kap lehetőséget az istállótól.
Russell idén meggyőző formát mutat a Forma-1 előszobájának számító Forma-2-ben: 248 ponttal vezeti a bajnoki pontversenyt, előnye 37 pont Alexander Albonnal szemben az abu dhabi szezonzáró hétvége előtt.
Szerződtetését néhány hete jelentette be a Williams csapata, Paddy Lowe, a brit istálló technikai igazgatója pedig elárulta, Russell már idén is szeretett volna vezetni náluk.
„George mellett szól az, hogy fiatal kora ellenére nagyon magabiztos” – magyarázta a szakember a Motorsport.com című internetes lapnak nyilatkozva.
„Magára vállalja a kezdeményezést, és próbálja alakítani a jövőjét. És szerintem ez az egyik oka annak, hogy ott tart, ahol. Csak egy példa: tavaly már versenyben akart lenni a 2018-as ülésért is. Szerintem egy kicsit korai lett volna. Jó, hogy teljesített egy évet a Forma-2-ben. Azt hiszem, egy éve még korai lett volna George számára a Forma-1.”
„Sokkal erősebb lesz most, hogy teljesítette ezt a szezont az F2-ben. De egy éve odajött hozzám egy PowerPoint-prezentációval, amiben azt taglalta, miért is lenne ő a legjobb versenyzőnk.”
„Korábban soha nem kaptam ilyet.”
A 20 esztendős versenyző ezzel kapcsolatban azt mondta: „Azt gondoltam, ahelyett, hogy leülnénk, és elkezdeném magyarázni valakinek, mennyire jó vagyok, inkább papírra vetem és felvázolom a statisztikákat.”
„Nemcsak az önéletrajzomról volt szó, próbáltam jobban elmagyarázni a karakteremet, és hogy érzésem szerint mit tudnék nyújtani a csapatnak. Csupán apróságok voltak ezek magamról, statisztikák, első körök, győzelmet és elbukott pozíciók.”
„Csupán felvázoltam a dolgokat különböző aspektusokból, leírtam nekik egy papírra, hogy megnézzék, miután kisétálok a meetingről.”
A Williams egyébként úgy szerződtette le Russellt a következő évre, hogy a csapat autóját még nem vezethette. A Mercedestől viszont kapott tesztlehetőséget év közben, ez pedig meggyőzte a csapatot.
„A Mercedes tesztjein vezetett, ezekről pedig kaphattunk összehasonlítható adatokat, melyek ugyanolyan jók, mintha a mi autónkban ült volna” – fogalmazott Lowe.
„Elég adatunk van ahhoz, hogy meghatározzuk egy versenyző kvalitásait, és a tempót, amire számíthatunk. Jelenleg például övé minden idők leggyorsabb köre a Hungaroringen. Nem hivatalos ugyan, és a hiperlágy gumikon futotta, de azért nem olyan rossz statisztika, és elég jónak kell lenni ahhoz, hogy az ember elérje ezt.”