Russell pénteken csupán egy szabadedzésen körözött, a nyitótréningen ugyanis Frederik Vesti vezette az autóját. A brit pilóta azt mondja, nem volt egyszerű dolga, a helyzetet pedig nagyban bonyolítja, hogy igencsak szoros a mezőny – ráadásul olyan autók is ott vannak a top 10-ben, akikre nemigen számított.
„Jó volt visszaülni az autóba, de kihívást jelentő edzésnap volt a változékony időjárási körülmények, illetve a második gyakorlás végére megérkező eső miatt, ami megnehezítette mindenki számára a folyamatos körözést” – mondta a brit versenyző.
„Szoros a mezőny, és óriási volt a forgalom az edzéseken, szóval ez az egyik legnagyobb kihívás, amivel meg kell birkóznunk ezen a hétvégén. De az autó tempójával kapcsolatban is fejlődést kell elérnünk, ha a Q3-ban a mezőny elején akarunk lenni szombaton. De tudom, hogy keményen fogunk dolgozni ezen.”
„Van bennünk potenciál, de azt gondolom, rengeteg munka vár ránk, mivel nagyon szoros a mezőny, és főleg azért, mert vannak váratlanul gyors autók – olyanok is ott vannak a top 10-ben, akikre nem számítottunk. Senki sem számított arra, hogy (Alex) Albon ennyire gyors lesz az első edzésen, (Daniel) Ricciardo és (Valtteri) Bottas pedig ennyire odateszi majd magát a másodikon. Szóval természetesen szeretnénk harcolni a pozícióért, Max (Verstappen) pedig mindig fél másodperccel előrébb jár.”
„Úgy érezzük, sokat kell még fejlődnünk, de van lehetőség erre. Különböző kihívásokkal kell szembe néznünk itt, Mexikóban, minden arról szól, hogy a gumikat megfelelő tartományba hozzuk, a hosszú etapokon pedig menedzselni kell a motort, a fékeket – ez pedig a gumikra is hatással van. Szóval nehéz verseny lesz, ezért is kulcs a jó időmérő.”
„Ha valaki jól ráérez a dolgokra, az első két sorért csatázhat – nekünk pedig meg kell bizonyosodnunk arról, hogy mi leszünk azok.”
Russell fél másodperccel volt lassabb Verstappennél a második edzésen, miközben csapattársa, Lewis Hamilton 2 tizeddel volt gyorsabb nála.
„Lewis és én különböző beállításokkal mentünk, és talán egyikünk sem volt a megfelelő tartományban, ez pedig arra utal, hogy talán a kettő között van a helyes irány. Mindig frusztráló, amikor az embernek rossz autója van, és nem sikerül a legjobban a nap, de ezekből a nehéz pillanatokból talán többet lehet tanulni, mint akkor, amikor az autó jobb formában van.”