Russell és Hamilton második közös szezonjukat töltötték el a Mercedesnél, és mivel meglehetősen hasonló teljesítményre voltak képesek a pályán, számos alkalommal meg kellett küzdeniük egymással. Ez persze nem mindig ment simán, Spanyolországban az időmérőn ütköztek, míg Katarban rögtön a rajtot követően akaszkodta össze — ez utóbbiért Hamilton teljes felelősséget vállalt.
A két versenyző között Japánban is kialakultak feszültebb pillanatok, amikor Hamilton nem kívánt eleget tenni a Mercedes kérésének, hogy DRS-t adjon csapattársának, aki a futam zárószakaszában Carlos Sainzot próbálta maga mögött tartani. Russell azt mondja, az efféle pengeváltások teljesen „szokványosak”, amikor két csapattárs ilyen kiegyenlített küzdelmet vív egymással.
„Azt gondolom, teljesen szokványos, hogy amikor ennyire közel vagyunk a teljesítmény terén, és ugyanolyan köridőket futunk, vagy éppen egymás mellől rajtolunk, akkor mindig közel kerülünk egymáshoz” — magyarázta a brit tehetség. „A meetingeken mindig átrágjuk magunkat a stratégiáinkon. A tempókülönbség kettőnk között zéró.”
„Egy 24 futamos szezon során, versenyenként átlagosan 60 kör alatt elkerülhetetlenül sokszor keresztezzük egymás útját, ő pedig az a versenyző, akivel ez a legtöbbször előfordul.”
Russell kiemelte, „megbíznak egymásban” abban a tekintetben, hogy elegendő helyet hagynak a másiknak, még ha feszültté is tud válni a kettejük közt zajló csata. Elmondása szerint a katari ütközés egy kissé rossz helyzetfelismerés miatt történt.
„Azt gondolom, bízunk egymásban. Lehetnek feszült pillanatok, lehet kemény a dolog, de bízunk a másikban. Tudjuk, hogy elegendő helyet hagyunk egymásnak, hogy harcoljunk, és ne lépjük át a határt. Ami Katarban történt, az nyilvánvalóan egy kisebb első körös téves megítélés miatt történt. Az egy újabb elszalasztott lehetőség volt a dobogóra, vagy akár a győzelemre.”
„Én szándékosan igyekszem feszegetni a saját határaimat. Nem elégszem meg azzal, hogy egy szinten legyek a csapattársammal az időmérőn, vagy bárhol. Tavaly nagyon egy szinten voltunk az egész szezon során. Én elöl akarok lenni. Ezért hajtom magam. És talán ez az apró oka annak is, hogy elkövetek néhány hibát.”