A Toro Rosso versenyzője, Carlos Sainz elárulta, meglepte, hogy Charlie Whiting nem fújta le a vasárnapi Maláj Nagydíj rajtját, amikor versenyautója lefulladt a rajtrácson.
A Toro Rosso versenyzője, Carlos Sainz elárulta, meglepte, hogy Charlie Whiting nem fújta le a vasárnapi Maláj Nagydíj rajtját, amikor versenyautója lefulladt a rajtrácson.
A spanyol versenyző autójának Renault-motorja a felvezető kört követően állt le, az MGU-K segítségével azonban sikerült életet lehelni belé.
Sainz természetesen a rádión azonnal jelezte a problémát, és miközben a piros lámpák kigyulladtak, a sárga jelzőfények is villogtak, jelezvén a versenyzőknek a veszélyt. Charlie Whiting nem fújta tehát le a rajtot, másodpercekig vártak arra, hogy Sainznak sikerül-e újraindítania autóját.
„Feltehetően rám vártak” – mondta Sainz az Autosport című brit szaklapnak.
„Gondolom azért volt ez, mert nem tudták, hogy beiktassanak-e még egy felvezető kört. De nem értem, miért kezdtek el végül felvillanni a piros lámpák, és miért rajtoltatták el a versenyt. Teljesen meglepett, hogy elindították a versenyt.”
Sainz elárulta, nem tudja azt sem, miért állt le autójának motorja a rajt előtt.
„Általában, ha bemelegíted a kuplungot, és egy kicsit agresszíven csinálod, akkor életbe lép a lefulladásgátló. De ezúttal nem történt ez meg, szóval meglepő volt. De sikerült újraindítanunk a motort az egyetlen dologgal, ami a rendelkezésünkre áll a kormányon.”
„Tudtam, hogy van erre lehetőség, mert korábban próbáltuk már ezt. Ha viszont a motor leáll, az egyetlen, amire az ember gondol, hogy ’a p*csába, mindennek vége’.”
„És aztán a mérnököm szólt nekem gyorsan a rádión, de először nem sikerült újraindítani. Másodszorra hála az égnek sikerült, épp amikor az 5 piros lámpa már égett. És aztán hirtelen ki is aludtak.”